Ponad 9 mln pasażerów w PKP Intercity

W pierwszym kwartale 2017 r. z usług przewoźnika skorzystało o 14 proc. więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2016 r. To najlepszy wynik za styczeń, luty i marzec, jaki osiągnęła spółka od 2010 r.

rt 2017 05ay 07

  Już od dwóch lat PKP Intercity utrzymuje rosnący trend w przewozach. Początek tego roku okazał się również udany dla przewoźnika. Od stycznia do marca 2017 r. na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało łącznie ponad 9,3 mln pasażerów, generując blisko 14-proc. wzrost w stosunku do I kwartału 2016 r. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące 2017 r. osiągnęła poziom ponad 14 mln pociągokilometrów, co stanowi 3-proc. wzrost w porównaniu z okresem styczeń-marzec 2016 r. Dane te wskazują zatem, że wzrost liczby pasażerów to nie tylko zasługa uruchamiania nowych połączeń, ale także większej frekwencji w już kursujących pociągach. Wzrost liczby pasażerów jest widoczny we wszystkich grupach podróżnych. Z usług PKP Intercity skorzystało o 27 proc. więcej seniorów, o 26 proc. rodzin i 10 proc. więcej studentów niż w tym samym czasie rok wcześniej. W minionym kwartale najwyższą frekwencję odnotowano w pociągach kursujących na linii Warszawa – Kraków. Najwyższe wzrosty zaś osiągnięto m.in. na trasach między Białymstokiem a Warszawą (+71 proc.), Krakowem a Przemyślem (+55 proc.), Olsztynem a Warszawą (+43 proc.), Kielcami a Warszawą (43 proc.) oraz Krakowem a Łodzią (+41 proc.). Pasażerowie PKP Intercity coraz częściej kupują bilety za pośrednictwem kanałów zdalnych. W I kwartale 2017 r. bilet internetowy kupiło 26 proc. więcej podróżnych niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.


Wydanie: 5/2017, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Najnowszy numer Rynku Turystycznego
W tym miesiącu piszemy między innymi: Prościej w razie niewypłacalności Nowe przepisy poprawiają funkcjonujące już rozwiązania prawne w zakresie zabezpieczeń...

Tour Salon 2018 - za nami
W niedzielę 11 lutego zakończyły się targi Tour Salon. Impreza jak co roku zgromadziła przedstawicieli branży turystycznej z Polski i ze świata. Swoje stoiska...

Nowe logo lufthansy
Lufthansa pokazała swój nowy, zmodernizowany wizerunek marki klientom i pracownikom podczas dwóch dużych wydarzeń we Frankfurcie i Monachium w środę, 7 lutego....

ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Polska Organizacja Turystyczna ogłasza konkurs na stanowisko DYREKTORA Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Londynie, Tokio, Rzymie, Nowym Jorku oraz Pekinie
Główne obowiązki: Promocja Polski w dziedzinie turystyki na wybranym rynku: Wielkiej Brytanii i Irlandii Japonii Włoch Stanów Zjednoczonych i...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne