Światowa herbatka w ambasadzie Sri Lanki

Spotkanie odbędzie się 6 lipca 2017 r. i będzie to ogólnoświatowa impreza herbaciana z okazji 150-lecia herbaty cytrynowej. Sektor herbaciany na wyspie obchodzi w tym roku 150. rocznicę działalności, bo komercyjną uprawę herbaty rozpoczęto w 1867 r. Ambasada organizuje to wydarzenie we współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych Sri Lanki, a także Sri Lanka Tea Board oraz Stowarzyszeniem Handlowców Herbacianych z Colombo. Celem Global Tea Party jest serwowanie w Polsce delikatnych herbat Cejlonu i herbatnika specjalnie stworzonego na potrzeby Maliban Biscuit Manufactories na Sri Lance.

rt 2017 05ay 16

W czasach brytyjskich zaczęto na wyspie uprawiać i produkować herbatę na wielką skalę. Wkrótce zyskała reputację najlepszej na świecie, a jej eksport stał się podstawą gospodarki kolonialnej. Gospodynie domowe i restauratorzy z całego świata znali nazwę kraju, dowiadując się, jak wygląda, z ilustracji na puszce lub opakowaniu, które w niezawodny sposób gwarantuje jakość herbaty w środku. Niezawodność powodowała, że herbata podbijała nowe rynki, a produkcja rosła. W 1965 r. Cejlon po raz pierwszy stał się największym na świecie eksporterem herbaty. Kiedy kraj w 1972 r. zmienił nazwę na Sri Lanka, jego najważniejsza branża stanęła przed dylematem. Cejlon był nie tylko dawną nazwą kraju; była to również jedna z czołowych marek na świecie, znana konsumentom od Wirginii po Władywostok – marka, którą branża aktywnie promowała i w którą inwestowała od początku lat 30. XX wieku. Porzucenie jej stanowiłoby stratę nie do nadrobienia. Koszt promocji i stworzenia nowej marki – „Sri Lanka Tea" – doprowadziłby branżę do ruiny. Chociaż niektórzy się sprzeciwiali i żądali całkowitego wymazania kolonialnej przeszłości i nowego początku dla kraju, liderzy tego sektora zdołali przekonać rząd do zgody na dalsze używanie nazwy Cejlon w odniesieniu do najbardziej znanych produktów tego kraju. Herbata ze Sri Lanki będzie nadal sprzedawana jako herbata z Cejlonu, ocalała bezcenna marka światowa. Dziś Sri Lanka jest jednym z największych krajów rozwijających się i eksportujących herbatę na świecie. Oczekuje się, że światowa impreza promująca herbatę przyciągnie międzynarodowych handlowców, dystrybutorów herbaty, członków międzynarodowych stowarzyszeń i przedsiębiorców branży oraz profesjonalistów z tego sektora w Polsce. Rada ds. Herbaty Sri Lanki planuje wydanie serii znaczków, aby upamiętnić 150-lecie przemysłu herbacianego. Komitet organizacyjny składa się z urzędników Rady ds. Herbaty Sri Lanki, Stowarzyszenia Handlowców Herbaty Colombo, Ministerstwa Przemysłu Plantacji i wszystkich zainteresowanych stron branży herbacianej. Zdecydowano, że uroczystość będzie równocześnie hołdem dla Jamesa Taylora, twórcy cejlońskiego przemysłu herbacianego


Wydanie: 5/2017, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Dobry rok dla turystyki wyjazdowej
PZOT podsumowuje turystyczny rok. Okazuje się, że była dla branży bardzo udany.   Organizacja przedstawiła statystyki obejmujące sezon zimowy 2017/2018 i letni...

Forum POT-ROT-LOT: Nowe plany i strategia działań promujących Polskę
Tegoroczne Forum Polskiej Organizacji Turystycznej, Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych z udziałem dyrektorów Zagranicznych Ośrodków POT odbyło się...

Prezes POT rozmawia z branżą spotkań
Przedstawiciele najważniejszych regionalnych i miejskich convention bureaux przybyli do siedziby Polskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie na spotkanie z prezesem...

Raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2017”
Po raz ósmy zespół Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej opublikował raport podsumowujący osiągnięcia  branży spotkań w Polsce w ubiegłym...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne