Mamy w Łodzi zespół menedżerów czujących ducha współpracy

To nie organizacja będzie bezpośrednio sprzedawać produkty turystyczne. Naszym zadaniem jest skoordynować działania i wspomóc to organizacyjnie i zapewnić wsparcie marketingowe – mówi Tomasz Koralewski prezes zarządu Łódzkiej Organizacji Turystycznej.

 

rt 2017 05ay 28

 

 

 

Dlaczego Łódź, przecież duże miasto, dopiero teraz dorobiła się własnej organizacji turystycznej?

Dotychczas funkcję lokalnej organizacji turystycznej spełniała Regionalna Organizacja Turystyczna. Łódź była w niej bardzo aktywnym udziałowcem. Od samego początku jej istnienia miasto odgrywało od strony finansowej rolę dominującą. Jednak nadszedł czas, gdy powiedziało „stop” swojemu dalszemu zaangażowaniu i podjęło decyzję o otwarciu się na branżę lokalną. Obecnie pracujemy nad produktami turystycznymi miasta i planem marketingowym dla tych produktów, oczywiście wszystko to w kontakcie z ROT województwa łódzkiego oraz POT. 

Co się dzieje w tej chwili z nowo powstałą Lokalną Organizacją Turystyczną?

W tej chwili jesteśmy na etapie organizacyjnym i podejmujemy niezbędne działania techniczne. Pod koniec kwietnia otrzymaliśmy decyzję KRS o dokonaniu wpisu do rejestru, tak więc formalnie możemy zacząć działać. Wcześniej odbyły się dwa zebrania założycielskie, na których 36 łódzkich podmiotów podjęło decyzję o założeniu organizacji. Wybrano władze: radę organizacji, komisję rewizyjną i zarząd. Te ciała też już funkcjonują, aby móc ruszyć z konkretnymi działaniami merytorycznymi zaraz po zakończeniu etapu organizacyjnego. Już pracujemy nad wizytami studyjnymi z rynku niemieckiego. Będziemy chcieli zaprosić grupę touroperatorów z biura FTI, działającego w całych Niemczech. Niemiecki rynek będzie dla nas jednym z głównych. Dlatego też we współpracy z berlińskim ZOPOT przygotowujemy wizytę niemieckiego blogera. Pracujemy nad trzema głównymi produktami: po pierwsze – turystyką biznesową (MICE), po drugie – produktem typu city-break, zbudowanym wokół wydarzeń w mieście, shoppingu i wokół Łodzi postindustrialnej, bo jest to ważnym wyróżnikiem miasta. Trzecim produktem jest typowo grupowa oferta dla organizatorów i jest on związany z ofertą naszych placówek kulturalnych i atrakcji turystycznych. Będziemy chcieli najpierw te produkty połączyć w sieci, później określić rynki i grupy, którym będziemy chcieli komunikować naszą...



Rozmawiał Zbigniew Adamów-Bielkowicz

Wydanie: 5/2017, WYWIAD

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne