Biuro podróży odpowie za przysłonięty widok na morze

Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych. Oznacza to, że brak odpowiedniej jakości transportu, zakwaterowania, wyżywienia czy nawet takich szczegółów, jak widok z okna na morze, będą oznaczały nieprawidłowe wykonanie usług.

rt 2017 05ay 36

  W swojej praktyce biura podróży oferują pokój z widokiem na morze za dodatkową opłatą. Tutaj zwykle dochodzi do rozbieżności pojęcia widoku na morze, gdyż w wielu wypadkach widok za dodatkową opłatą nie oznacza widoku na morze, tylko widok w stronę morza. A to dość istotna różnica i klient może żądać zwrotu dodatkowej zapłaty. Tego typu sprawy miały swój finał w sądzie, niestety z negatywnym wynikiem dla biur podróży. 

Biuro podróży nie może powołać się na błędną wykładnię

Biuro podróży nie może się powołać na twierdzenie, że uiszczona przez klienta dopłata do widoku na morze nie jest równoznaczna z zapewnieniem nieprzesłoniętej innymi obiektami ekspozycji na morze. Biuro podróży nie może powołać się na wykładnię zapisów łączącej strony umowy o świadczenie usług turystycznych w sposób sprzeczny nie tylko z ich literalnym brzmieniem, ale także z dorozumianą wolą stron w świetle doświadczenia życiowego. Każdy rozsądnie oceniający sprawę konsument ma...



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 5/2017, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne