Turystyczna twierdza

Dolnośląska Świdnica może być przykładem, jak wykorzystywać istniejący potencjał turystyczny, świadomie i konsekwentnie budując ofertę.

rt 2017 05ay 46

  To historyczne miasto ma wszystko, co jest potrzebne, by przyciągnąć turystów. To wszystko to nie tylko atrakcje samego miasta oraz jego długa i barwna historia, ale także otoczenie, które doskonale uzupełnia ofertę. Jest to o tyle ważne, że pomijając ogromne ośrodki będące zamkniętym i kompletnym produktem turystycznym, aby zapewnić całoroczny znaczny ruch turystyczny, trzeba móc zaoferować bardziej złożony produkt. Stolica dawnego księstwa nie ma z tym problemu. 

Dawniej kupieckie, dziś turystyczne

Samo miasto, nazywane perłą baroku, przetrwało szczęśliwie niezniszczone ostatnią wojnę, która dokonała tak wielu spustoszeń. W rezultacie samo w sobie jest wielką atrakcją. Są tu pamiątki zarówno po czasach księstwa świdnickiego i rządach Piastów Mazowieckich, jak i późniejszym okresie rozwoju, związanego z handlem uprawianym przez tutejszych kupców. Świdnicka starówka jest najcenniejszą na Dolnym Śląsku zaraz po wrocławskiej. Stoją tu takie perełki jak kamienica pod adresem Rynek 7 (dom Pod Złotą Koroną) – dawniej hotel, w którym gościli m.in.: Albrecht von Wallenstein – wódz wojsk cesarskich w wojnie 30-letniej, królowa Prus Elżbieta, król Prus Fryderyk Wilhelm IV czy następca tronu pruskiego Wilhelm, późniejszy cesarz Wilhelm I, Fryderyk Wilhelm, późniejszy cesarz Fryderyk III, feldmarszałek Helmut von Moltke. Miłą pamiątką po tutejszych tradycjach piwowarskich jest Piwnica Ratuszowa, zwana niegdyś Piwnicą Schoepsa, którą to nazwę nosiło słynne świdnickie piwo, wywożone stąd do wielu miast europejskich, m.in. do Budapesztu, Pizy, Pragi, Krakowa i Heidelbergu, nazywane we Włoszech miodem północy. Patrząc na te kupieckie tradycje, nie dziwi, że działa tu jedyne w Europie Muzeum Dawnego Kupiectwa. W tym roku obchodzi ono jubileusz 50-lecia działalności. Tradycje kupieckie podkreślają również tutejsi przewodnicy, którzy mogą oprowadzać w kupieckich strojach. Zresztą jeśli chodzi o stroje nawiązujące do historii, to można spotkać np. pruskich żołnierzy podczas corocznych rekonstrukcji odbywających się na...



Zbigniew Adamów-Bielkowicz

Wydanie: 5/2017, PREZENTACJE

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne