Jubileusz 40-lecia HanseMerkur Reiseversicherung AG

2017-06-07

W tym roku HanseMerkur Reiseversicherung AG świętuje jubileusz 40-lecia. W 2016 firma umocniła swoją mocną pozycję ubezpieczyciela w branży turystycznej i zwiększyła dochody ze składek o 4,7 mln EUR do 186,7 mln EUR.

Historia

W dniu 24 stycznia 1977 roku, ubezpieczyciel HanseMerkur Reiseversicherung AG otrzymał pozwolenie na rozpoczęcie oferowania ubezpieczenia podróżnego kosztów rezygnacji, bagażu, jak również ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych wypadków. Dochód ze składek z ubezpieczenia podróżnego w pierwszym roku uzyskano w wysokości 2,0 mln DM. Dziesięć lat później (1987r.) odnotowano już 400 000 ubezpieczonych pobytów wakacyjnych oraz 100 000 podróży służbowych. A w dwudziestym roku swojej działalności (1997r.), wielkość składek osiągnęła już 38,2 mln DM. Od 1999 roku firma dynamicznie i systematycznie rozwija segment polis turystycznych. Trzecią dekadę charakteryzuje szybki wzrost, od 6,3 do 34,0 procent w poszczególnych latach. W 2007 HanseMerkur zanotował wynik operacyjny w wyskości 95 mln EUR, a rok później (2008r.) kwota składek wynosiła już 100 milionów EUR.

Firma HanseMerkur Reiseversicherung AG przez kolejne lata kontynuowała kurs wzrostu, a w roku obrotowym 2016 dodatkowo wzmocniła swoją pozycję wicelidera na rynku niemieckim w sektorze ubezpieczeń podróżnych. Przychody ze składek wzrosły o 2,5 procent, czyli o 4,7 mln EUR do 186,7 mln EUR (w 2015r. było 182,0 mln EUR).

HanseMerkur w Polsce

Od kilku lat firma z sukcesem realizuje projekt w ramach swojej międzynarodowej działalności. Przykładem jest prowadzone od pięciu lat biuro w Wiedniu. Zaś w sierpniu 2015r. HanseMerkur poszerzyło swoją działalności o warszawską lokalizację. Tutaj do współpracy udało pozyskać się największe sieci biur podroży w Polsce. Ochroną ubezpieczeniową są także objęci polscy pasażerowie wybranych linii lotniczych. Oferta ubezpieczeń HanseMerkur skierowana jest również do organizatorów, zarówno w zakresie gwarancji jak i produktów ubezpieczeniowych do pakietów turystycznych.

 

 

 

 


Komunikaty Branżowe

Polecamy także:

Dobry rok dla turystyki wyjazdowej
PZOT podsumowuje turystyczny rok. Okazuje się, że była dla branży bardzo udany.   Organizacja przedstawiła statystyki obejmujące sezon zimowy 2017/2018 i letni...

Forum POT-ROT-LOT: Nowe plany i strategia działań promujących Polskę
Tegoroczne Forum Polskiej Organizacji Turystycznej, Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych z udziałem dyrektorów Zagranicznych Ośrodków POT odbyło się...

Prezes POT rozmawia z branżą spotkań
Przedstawiciele najważniejszych regionalnych i miejskich convention bureaux przybyli do siedziby Polskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie na spotkanie z prezesem...

Raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2017”
Po raz ósmy zespół Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej opublikował raport podsumowujący osiągnięcia  branży spotkań w Polsce w ubiegłym...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne