KLM – pierwsza linia na WhatsApp

Pierwsza linia lotnicza na świecie integruje swój serwis z aplikacją WhatsApp. Linie lotnicze KLM rozpoczęły współpracę z WhatsApp, aby oferować obsługę i kontakt ze swoimi klientami, którzy są jednocześnie użytkownikami komunikatora WhatsApp. Za pośrednictwem WhatsApp można teraz otrzymywać informacje związane z zarezerwowanym lotem oraz wszystkie dokumenty podróżne, łącznie z kartą pokładową.

rt 2017 09zz 10

Holenderskie linie znalazły się w wąskim gronie przedsiębiorstw, które jako pierwsze otrzymały zweryfikowane konta firmowe na WhatsApp i testują nowe funkcjonalności WhatsApp Business. Usługi KLM poprzez WhatsApp są obecnie wprowadzane w kilku krajach, a w najbliższych tygodniach linia będzie je stopniowo udostępniała na kolejnych obsługiwanych przez siebie rynkach. KLM jest pierwszą i na razie jedyną linią lotniczą na świecie, która wraz z kilkoma firmami z innych branż ma możliwość testowania nowych rozwiązań, które właściciel aplikacji WhatsApp tworzy dla swoich klientów korporacyjnych. Popularną aplikację WhatsApp wzbogacono o nowe funkcjonalności stworzone z myślą o biznesie. Mają one przynieść korzyści zarówno firmom, jak i samym klientom. Firmy zyskują profesjonalne narzędzie do indywidualnego, bezpiecznego kontaktu z klientem, które jest powszechnie używane na co dzień przez miliard osób na całym świecie. Mogą łączyć się z użytkownikiem, przesyłać mu wiadomości tekstowe oraz dokumenty. Dzięki WhatsApp klienci mają więcej opcji do wyboru, jeśli chodzi o sposób kontaktu z KLM, a wsparcie we wszelkich sprawach dotyczących podróży jest zapewniane całą dobę. Podczas dokonywania rezerwacji biletu lub odprawy na stronie klm.com istnieje możliwość wyboru, z której platformy komunikacyjnej chcemy korzystać w kontakcie z KLM w czasie naszej najbliższej podróży. Obecnie możemy wybrać Messenger, Twitter lub WeChat, do których w najbliższych tygodniach dołączy opcja WhatsApp i pojawi się na lokalnych stronach KLM. Następnie poprzez wybrany przez nas kanał social media KLM będzie wysyłał potwierdzenie naszej rezerwacji, kartę pokładową oraz powiadomienia o rozpoczęciu odprawy i inne informacje dotyczące naszego lotu. Jednocześnie przez ten sam kanał możemy skontaktować się z agentem obsługi KLM w dowolnym momencie podróży i z dowolnego miejsca – z domu czy z lotniska – jeśli mamy jakiekolwiek pytania czy życzenia.


Wydanie: 9/2017, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Lufthansa Group chce tworzyć nowe kanały dystrybucji
Szwajcarski startup Winding Tree, z którym nawiązała współpracę Lufthansa Group skupia się na reorganizacji dystrybucji ofert turystycznych. Dzięki...

W Niemczech więcej turystów
Popyt na urlop w Niemczech nadal rośnie. Wciągu pierwszych siedmiu miesięcy u naszych zachodnich sąsiadów cudzoziemcy wykupili prawie 1,5 mln. Noclegów więcej...

Wirtualny pracownik KLM sprzedaje bilety
Ma na imię BlueBot (w skrócie BB), jest pomocną, przyjacielską „dziewczyną-robotem”, która bywa czasem odrobinę zuchwała, mówi po angielsku, szybko się...

ARTYKUŁ PARTNERA | Kilka inspirujących wycieczek kulinarnych po Niemczech
Hesja – tutaj wszyscy piją Ebbelwei  W Hesji, kraju związkowym w centralnych Niemczech, napojem narodowym od kilku stuleci jest Ebbelwei, zwany też...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne