Rekord Lufthansa Group

2017-11-10

Linie lotnicze należące do Lufthansa Group przywitały w tym roku na pokładzie już ponad 111 milionów pasażerów – to więcej niż w całym 2016 roku. Współczynnik zapełnienia miejsc na ponad milionie tegorocznych rejsów osiągnął rekordowy wynik 81,4%.

grafika LH Group

W październiku 2017 roku, linie lotnicze Lufthansa Group przyjęły na pokład około 12,2 mln pasażerów. To wzrost o 16,7% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Liczba dostępnych miejsc na kilometr podniosła się o 11,6% w stosunku do zeszłego roku. W tym samym czasie ich sprzedaż wzrosła o 12,1%. Współczynnik zapełnienia miejsc, w porównaniu do października 2016 roku, wzrósł o 0,4% osiągając 81,4%.  Październik to już szósty miesiąc z kolei, kiedy wskaźniki korekty walutowej kształtowały się pozytywnie.

Zdolność przewozowa cargo wzrosła o jeden procent rok do roku, natomiast sprzedaż, w przeliczeniu na dochód z tonokilometrów poszła w górę o 2,4%. W konsekwencji, współczynnik zapełnienia luków cargo wykazał analogiczną poprawę, rosnąc 0,9% w miesiącu.

Linie sieciowe

Linie sieciowe Lufthansa, SWISS i Austrian Airlines przewiozły dziewięć milionów pasażerów w październiku, o 4,1% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, natomiast liczba dostępnych miejsc na kilometr wzrosła o 1.6%. Sprzedaż w tym okresie była o 2,7% większa, a współczynnik zapełnienia miejsc, dzięki wzrostowi o 0,8% osiągnął 81,6%.

Linie lotnicze Lufthansa przewiozły w październiku 6,1 miliona pasażerów, to wynik o 4% wyższy niż w zeszłym roku. Wzrost liczby miejsc na kilometr o 0,9% w zeszłym miesiącu zaowocował 2,3% wzrostem sprzedaży. Co więcej, współczynnik zapełnienia miejsc skoczył do 81,7% osiągając wynik o 1,2% lepszy niż w zeszłym roku.

Linie oferujące połączenia bezpośrednie

Linie Lufthansa Group oferujące rejsy bezpośrednie – Eurowings (wraz z Germanwings) oraz Brussels Airlines przewiozły w październiku 3,2 miliona pasażerów. Trzy miliony pasażerów podróżowało na trasach krótkodystansowych, natomiast 213 tysięcy odbyło loty długodystansowe. Ta liczba to wzrost o 75,6% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Liczba dostępnych miejsc w październiku wzrosła o 105,3% w porównaniu do zeszłego roku, a poziom ich sprzedaży sięgnął 98,8%, powodując zmniejszenie wskaźnika zapełnienia miejsc o 2,7% do 80.6%.

Sprzedaż bezpośrednich rejsów krótkodystansowych była o 70,8% wyższa niż w październiku 2016 r., przy zwiększeniu oferowania o 70,4%, powodując 0,2% wzrost wskaźnika zapełnienia miejsc do 81,7%. W tym samym okresie współczynnik zapełnienia miejsc na rejsach długodystansowych spadł o 14,6 punktów procentowych do 78,2%. W porównaniu do poprzedniego roku towarzyszył temu równoczesny wzrost oferowania o 291,9% i wzrost sprzedaży o 230,3%.Liczba pasażerów na bezpośrednich trasach długodystansowych była około cztery razy wyższa niż w zeszłym roku.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail