Forum POT-ROT-LOT: Nowe plany i strategia działań promujących Polskę

2017-11-15

Tegoroczne Forum Polskiej Organizacji Turystycznej, Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych z udziałem dyrektorów Zagranicznych Ośrodków POT odbyło się w dniach 13-14 listopada. Podczas drugiego dnia kongresu zaplanowano warsztaty i rozmowy bilateralne pomiędzy przedstawicielami ROT, a dyrektorami Zagranicznych Ośrodków POT.

 DSC 2868 Kopiowanie

 

Doroczne Forum Polskiej Organizacji Turystycznej, Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych, w którym brali także dyrektorzy Zagranicznych Ośrodków POT stało się okazją do wymiany uwag, spostrzeżeń, a także nowych pomysłów związanych z promocją Polski i rozwojem branży turystycznej. Konferencję otworzyli Dariusz Rogowski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, a także dr Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Piąta edycja Forum POT-ROT-LOT była okazją do spotkania i wspólnych rozważań na temat rozwoju turystyki w Polsce. Przedstawiono własne spostrzeżenia związane z działaniem na rynku krajowym, realizowanym we współpracy z regionami. Zaprezentowano także plany marketingowe na rynkach zagranicznych. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, którzy omówili rządowy program „Niepodległa”, związany z setną rocznicą odzyskania niepodległości. Z kolei przedstawicielka „Lasów Państwowych” ukazała największe walory i stale poszerzającą się ofertę turystyczną dla wszystkich chcących odpoczywać na łonie natury.

W pierwszej części konferencji Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej mówił o przyszłorocznych, dużych kampaniach, które będą realizowane przez POT. Zapowiedział, że popularna akcja „Polska Zobacz Więcej – weekend za pół ceny” będzie miała dwie odsłony: wiosenną (9-11 marca) oraz jesienną (6-7 października). Janowski odniósł się również do bardzo dobrze przyjętej przez opinię publiczną i branżę turystyczną akcji promocji Polski we współpracy z zagranicznymi youtuberami. Podkreślił, że cała kampania pokaże nowoczesne podejście do promocji Polski, w tym także regionów, ponieważ akcja zakłada wyprodukowanie 16 osobnych materiałów, które będą promowały poszczególne części naszego kraju. Dodał, że cel minimum to zasięg 0,5 mln wyświetleń, uzyskanych przez samych vlogerów.

Podczas tej części kongresu rozmawiano także o stworzeniu specjalnego funduszu, który mógłby zasilać Regionalne i Lokalne Organizacje Turystyczne. Jedną z propozycji było wprowadzenie dodatkowej, niewielkiej opłaty „noclegowej”, np. w wysokości 1 zł, która pozwoliłaby zapewnić finansowanie prac poszczególnych organizacji. Uczestnicy podkreślali, że podobny system funkcjonuje w Chorwacji  i sprawdza się tam bardzo dobrze. Zwrócono jednak uwagę, że aby wprowadzić te zmiany potrzebna będzie zgoda wielu stron debaty, a także podjęcie zmian ustawowych.

Drugi dzień Forum Polskiej Organizacji Turystycznej, Regionalnych i Lokalnych organizacji wypełniły spotkania warsztatowe. Przedstawiciele ROT oraz urzędów miast skupili się na zagadnieniach związanych ze współpracą przy prowadzeniu promocji z uwzględnieniem specyfiki krajów, w których działają Zagraniczne Ośrodki POT. Dominującym wątkiem obu dni Forum były istotne kwestie dotyczące opracowywanej nowelizacji ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej.

Ożywiona, konstruktywna, niekiedy emocjonalna dyskusja w sesji plenarnej, do której zaprosili obecnych wiceminister sportu i turystyki Dariusz Rogowski i prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, kontynuowana była podczas warsztatów dla lokalnych organizacji turystycznych, prowadzonych przez prof. Jacka Borzyszkowskiego. Podczas dyskusji wybrzmiało wspólne stanowisko, że Ustawa o POT, system promocji i zarządzanie narodową turystką wymagają udoskonalenia i wprowadzenia instytucjonalnych korekt. Kwestią podstawową jest ustalenie jak głęboko zmiany powinny sięgać.

 

 


Polecamy

Polecamy także:

Kampania promocyjna Mołdawii #BeOurGuest
Mołdawia zainaugurowała kampanię promocyjną pt. #BeOurGuest na 4 rynkach: polskim, włoskim, rumuńskim i mołdawskim. Głównym punktem jest film, który pokazuje...

Rekord akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”!
Około 110 tys. turystów skorzystało z oferty podczas jesiennej edycji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, która odbyła się w dniach 6-8...

Hotel Trends Poland & CEE – rekordowa frekwencja
Prawie 450 praktyków branży hotelowej uczestniczyło w tegorocznej konferencji Hotel Trends Poland & CEE, która odbyła się 27-28 listopada w hotelu Sofitel...

Laureaci 4. edycji konkursu Hotelarz Roku
Podczas finałowej gali konkursowej w hotelu Sofitel Warszawa Victoria, która zakończyła pierwszy dzień organizowanej przez magazyn „Hotelarz” konferencji Hotel...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne