Rekord wizyt Chińczyków w Polsce

2017-11-27

We wrześniu wjechał do Polski stutysięczny turysta z Chin w roku 2017. Tym samym po raz pierwszy w historii przebity został pułap 100 tys. przyjazdów gości z Państwa Środka.

  Chiny2

- Spodziewaliśmy się przekroczenia magicznej granicy 100 tys. turystów z Chin w bieżącym roku, ale dane napływające z rynku napawają nas jeszcze większym optymizmem – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. - Przewidujemy, że do końca roku osiągniemy liczbę 130 tys. chińskich turystów. Polska Organizacja Turystyczna w przyszłym roku zwiększy swoją aktywność w Azji. Sprzyja temu zwiększanie siatki połączeń PLL LOT – dodaje.

Rekord przyjazdów z Państwa Środka to m.in. efekt zwiększonej aktywności POT na rynku azjatyckim. Dwa lata temu, 25 listopada 2015 roku, otwarty został Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie.

Główny Urząd Statystyczny opublikował dane dotyczące wykorzystania bazy noclegowej w Polsce za pierwsze trzy kwartały 2017 roku. W okresie od stycznia do września 2017 roku liczba gości z Chińskiej Republiki Ludowej (bez Honkongu i Tajwanu) wyniosła 103 415, a liczba udzielonych im noclegów 168 466. Wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku wyniósł odpowiednio 67,6 proc. oraz 60,9 proc.

Jak wynika z danych GUS, to właśnie turyści z Państwa Środka wydają w Polsce najwięcej ze wszystkich odwiedzających nasz kraj. Mieszkańcy Chin przeciętnie wydają w Polsce ponad 7,8 tys. złotych.

Danie o liczbie przyjazdów z Chińskiej Republiki Ludowej uzupełniają również wskaźniki dotyczące turystów z Honkongu. W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku przyjechało do Polski prawie 9 tys.  osób z tego regionu, którym udzielono 15,5 tys. noclegów. W porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. to wzrosty o odpowiednio 23,1 proc. oraz o 27,4 proc.

Od kilku lat na rynku azjatyckim, ze szczególnym uwzględnieniem Chin POT prowadzi również kampanie wizerunkowe i promocyjne skierowane do zarówno tamtejszych touroperatorów, mediów i blogerów, jak i zwykłych turystów w wieku 30+ pochodzących z dużych miast. W promocji POT wykorzystuje wszelkie środki marketingowe - telewizję, internet, prasę, reklamę wielkoformatową, warsztaty oraz podróże studyjne.

Współpraca w dziedzinie turystyki w istotny sposób wpisuje się w całokształt relacji pomiędzy Polską a Chinami.

Dariusz Rogowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, z zadowoleniem podkreślił, że Chiny objęły pozycję lidera, jeżeli chodzi o przyjazdy turystów azjatyckich do Polski. W ostatnim czasie nastąpił znaczny rozwój współpracy w dziedzinie turystyki pomiędzy naszymi krajami.


Polecamy

Polecamy także:

Kampania promocyjna Mołdawii #BeOurGuest
Mołdawia zainaugurowała kampanię promocyjną pt. #BeOurGuest na 4 rynkach: polskim, włoskim, rumuńskim i mołdawskim. Głównym punktem jest film, który pokazuje...

Rekord akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”!
Około 110 tys. turystów skorzystało z oferty podczas jesiennej edycji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, która odbyła się w dniach 6-8...

Hotel Trends Poland & CEE – rekordowa frekwencja
Prawie 450 praktyków branży hotelowej uczestniczyło w tegorocznej konferencji Hotel Trends Poland & CEE, która odbyła się 27-28 listopada w hotelu Sofitel...

Laureaci 4. edycji konkursu Hotelarz Roku
Podczas finałowej gali konkursowej w hotelu Sofitel Warszawa Victoria, która zakończyła pierwszy dzień organizowanej przez magazyn „Hotelarz” konferencji Hotel...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne