Podróże służbowe codziennością MŚP

Prawie połowa firm (48,9 proc.) z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw wysyła pracowników w podróże służbowe – wynika z najnowszego badania Diners Club Polska „Podróże służbowe polskich MŚP w 2017”.

rt 2017 11sz 11 

  Najwięcej wyjazdów organizują firmy średnie – aż 78 proc. wysyła delegatów poza miejsce pracy. Pod względem branży, najczęściej podróżują reprezentanci firm produkcyjno-przemysłowych (42 proc.) oraz usługowych (31 proc.). Podróży służbowych spodziewać się mogą również pracownicy co piątej firmy handlowej. Najmniej wyjazdów za to odbywa się w sektorze produkcyjno-rolniczym. Ponad 56 proc. właścicieli przyznało, że wyjazd służbowy ich pracowników trwa zwykle jeden dzień. Na dwudniowe podróże wysyła delegatów co trzecie przedsiębiorstwo. Tylko w co dziesiątej firmie pracownicy odbywają podróże trwające dłużej niż dwie doby. Najczęściej (52,7 proc.) pracownicy podróże służbowe organizują samodzielnie. Tylko 14 proc. MŚP posiada osobne stanowisko dla osoby zajmującej się wyłącznie wyjazdami. Co trzeci właściciel przyznaje, że to zadanie deleguje na konkretnego pracownika dla którego zarządzanie podróżami jest jednym z obowiązków. Prawie 70 proc. delegatów w podróży służbowej korzysta z firmowego samochodu. Prywatnym autem jeździ się tylko w co piątym przedsiębiorstwie. Zdecydowana większość wyjazdów służbowych w polskich MŚP opłacana jest gotówką. W co trzecim przedsiębiorstwie pracownicy na wyjeździe korzystają z własnych pieniędzy, które następnie refunduje pracodawca, a 45 proc. firm oferuje delegatom zaliczkę, z której potem są rozliczani. Kartami służbowymi posługuje się prawie co piąta firma i jest to o 7 punktów procentowych więcej niż w 2015 r. Do bezgotówkowych form płatności najbardziej przekonały się firmy średnie i z branży handlowej.

 

Od redakcji
W ostatnim numerze pod materiałem o Filipinach doszło do
pomyłki w nazwie firmy. Poprawna nazwa brzmi:
Tourasia. Wszystkich zainteresowanych za zaistniałą pomyłkę
przepraszamy.


Wydanie: 11/2017, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Kampania promocyjna Mołdawii #BeOurGuest
Mołdawia zainaugurowała kampanię promocyjną pt. #BeOurGuest na 4 rynkach: polskim, włoskim, rumuńskim i mołdawskim. Głównym punktem jest film, który pokazuje...

Rekord akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”!
Około 110 tys. turystów skorzystało z oferty podczas jesiennej edycji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, która odbyła się w dniach 6-8...

Hotel Trends Poland & CEE – rekordowa frekwencja
Prawie 450 praktyków branży hotelowej uczestniczyło w tegorocznej konferencji Hotel Trends Poland & CEE, która odbyła się 27-28 listopada w hotelu Sofitel...

Laureaci 4. edycji konkursu Hotelarz Roku
Podczas finałowej gali konkursowej w hotelu Sofitel Warszawa Victoria, która zakończyła pierwszy dzień organizowanej przez magazyn „Hotelarz” konferencji Hotel...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne