Klient kieruje się ofertą, która nie może odbiegać od rzeczywistości

Klienci biur podróży, decydując się na zakup imprezy turystycznej, w stopniu znacznym sugerują się fotografiami zamieszczonymi w ofercie oraz opisem hotelu.

 rt 2017 11sz 23

  Wygląd, położenie oraz wyposażenie hotelu stanowią czynniki decydujące dla decyzji o zakupie imprezy turystycznej na warunkach cenowych określonych w umowie o świadczenie usług turystycznych. Dlatego jakość oraz dostępność usług przedstawionych klientowi w ofercie imprezy turystycznej nie mogą odbiegać od rzeczywistości. Wszelkie niezgodności odbytej imprezy turystycznej z ofertą i związane z tym niezadowolenie klienta stanowią niewątpliwie negatywne przeżycie psychiczne i skutkują powstaniem po jego stronie szkody niematerialnej, która może sporo kosztować biuro podróży. Ponadto jeśli biuro podróży zobowiązało się do świadczenia na rzecz klienta określonych w umowie usług, a klient uiścił tytułem należności odpowiednią kwotę, to świadczenie, które w rzeczywistości zrealizuje biuro podróży, nie może mieć niższej wartości. Tak więc oprócz żądania wypłaty zadośćuczynienia biuro podróży musi liczyć się z żądaniem wypłaty odszkodowania z tytułu nienależytego wykonania umowy o usługi turystyczne. Zgodnie z dyspozycją art. 12 ustawy o usługach turystycznych, organizator turystyki, który proponuje klientom imprezy turystyczne lub usługi turystyczne, udostępniając im odpowiednie informacje pisemne, a w szczególności broszury, foldery, katalogi, ma obowiązek wskazać w tych materiałach m.in. dane dotyczące położenia, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu, liczby i rodzaju posiłków, programu zwiedzania i atrakcji turystycznych. Informacje te, w razie braku odmiennych postanowień umowy, stają się jej elementem składowym i tym samym wyznaczają zakres obowiązków biura podróży wobec klienta. Tak więc oferta przedstawiona klientowi nie może odbiegać od rzeczywistości i tym samym wprowadzać w błąd. 

Biuro powinno informować o niedogodnościach



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 11/2017, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne