40 mln pasażerów FlixBusa

2018-01-13

W 2017 roku spółka FlixBus została liderem wśród operatorów połączeń autobusowych w Europie, osiągając wynik 40 milionów przewiezionych pasażerów i oferując 200 tysięcy połączeń dziennie, do ponad 1400 lokalizacji w 26 krajach, w tym także w Polsce.

flix

W zielonych barwach FlixBusa jeździ obecnie ponad 1500 autobusów i blisko 6000 kierowców. Jednym z najważniejszych wydarzeń dla FlixBusa w ubiegłym roku było podjęcie strategicznej współpracy z PolskimBusem, które umożliwi zaoferowanie polskim podróżującym najatrakcyjniejszej oferty na rynku.

W 2018 roku FlixBus planuje przede wszystkim zwiększenie częstotliwości kursowania na wielu istniejących połączeniach oraz zintegrowanie nowych miejsc turystycznych ze swoją globalną siecią. – Budując siatkę połączeń skupimy się przede wszystkim na trasach krajowych oraz na połąceniach z Polski do głównych europejskich miast, między innymi dzięki strategicznej współpracy z PolskimBusem oraz nowymi partnerami – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska – Nowy, letni rozkład jazdy zostanie ogłoszony już w kwietniu 2018 roku. 

Dodatkowo, zespół FlixBus zamierza testować i wprowadzać kolejne rozwiązania technologiczne, usprawniające podróżowanie. Jednym z nich jest funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym aktualnego położenia autobusu, już dostępna dla wybranych połączeń poprzez aplikację FlixBus na iOS, a wkrótce także na Androida. W 2018 roku planowany jest też start projektu testującego możliwość oceny kierowcy po podróży, który ma na celu podniesienie jakości świadczonych usług. FlixBus prowadzi także intensywne prace nad wprowadzeniem wygodnej rezerwacji miejsc w autobusach. Pierwsze testy tego rozwiązania odbędą się już w pierwszym kwartale 2018 roku.

Pierwsze połączenia z Polski i do Polski FlixBus uruchomił już w 2016 roku. Pasażerowie mogą korzystać z bezpośrednich połączeń z głównych polskich miast tj. Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia czy Łodzi do Niemiec, Austrii, Czech i na Węgry. W Polsce FlixBus współpracuje z kilkoma lokalnymi firmami oferującymi przewozy autokarowe, dzięki którym rozbudowywana jest sieć połączeń między polskimi a europejskimi miastami. Wśród nich znajdują się takie firmy jak: Follow Me (Interglobus), Souter Holdings Poland (PolskiBus) czy Jordan Group. Model biznesowy firmy FlixBus opiera się na ścisłej współpracy z lokalnymi przewoźnikami. Zespół FlixBusa zajmuje się planowaniem sieci, obsługą klienta, zarządzaniem jakością, marketingiem i sprzedażą, jak również rozwojem biznesu i technologii. Lokalni partnerzy autobusowi, zwykle rodzinne firmy, których sukces budowany jest przez pokolenia – są odpowiedzialni za codzienne operacje oraz flotę zielonych FlixBusów.

Łącznie we FlixBusie pracuje obecnie ponad 1000 osób z 61 krajów. Biura FlixBusa znajdują się w Berlinie, Monachium, Paryżu, Zagrzebiu, Mediolanie i Kopenhadze oraz w Warszawie, gdzie w tej chwili pracuje już blisko 20 osób.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail