Rekordowy rok kopalni w Wieliczce

Kopalnia Soli „Wieliczka” zamknęła 2017 r. historycznie rekordową liczbą 1 708 131 turystów z ponad 200 krajów, zorganizowała ponad 350 imprez i wydarzeń.

rt 2018 01az 05

  Liczba ponad 1,7 mln zwiedzających oznacza o 9 proc. więcej gości niż w 2016 r. Prawie połowę (49 proc.) stanowili turyści krajowi, a największy wzrost odnotowała grupa dorosłych z zagranicy (aż 41 proc. zwiedzających, podczas gdy dorośli z kraju stanowili 30 proc., dzieci i młodzież krajowa 18 proc., a 10 proc. ich rówieśnicy z zagranicy). Największy odsetek wśród obcokrajowców stanowili mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec, Hiszpanii, Francji, USA, Norwegii, Szwecji, Czech i Belgii. Największą dynamikę przyjazdów odnotowali Belgowie. Nie zabrakło też turystów z tak odległych krajów jak Surinam, Bahrajn, Brunei, Lesotho. W 2017 r. w podziemiach odbyło się ponad 350 imprez, w tym o charakterze kulturalnym, naukowym, edukacyjnym, społecznym, sportowym, związanych z górniczą tradycją, a także organizowanych na zamówienie kontrahentów. Na trasach turystycznej i górniczej poddano renowacji kilka wyrobisk. Na turystycznym szlaku zrekonstruowano mur w kaplicy św. Antoniego, w komorze Sielec zmodernizowano ekspozycję wraz z systemem oświetlenia, komora Janowice zyskała nową instalację elektryczną. Na trasie górniczej prace prowadzono w komorach Korytno, Gospoda i Janik. Po dwóch latach prac renowacyjnych do dyspozycji kuracjuszy w uzdrowisku oddano komorę Wessel. W przestrzeń zabezpieczonego górniczo wyrobiska wkomponowano funkcjonalne rozwiązania i klimatyczne oświetlenie, a liczba miejsc na podziemne pobyty uległa podwojeniu.


Wydanie: 1/2018, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Najnowszy numer Rynku Turystycznego
W tym miesiącu piszemy między innymi: Prościej w razie niewypłacalności Nowe przepisy poprawiają funkcjonujące już rozwiązania prawne w zakresie zabezpieczeń...

Tour Salon 2018 - za nami
W niedzielę 11 lutego zakończyły się targi Tour Salon. Impreza jak co roku zgromadziła przedstawicieli branży turystycznej z Polski i ze świata. Swoje stoiska...

Nowe logo lufthansy
Lufthansa pokazała swój nowy, zmodernizowany wizerunek marki klientom i pracownikom podczas dwóch dużych wydarzeń we Frankfurcie i Monachium w środę, 7 lutego....

ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Polska Organizacja Turystyczna ogłasza konkurs na stanowisko DYREKTORA Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Londynie, Tokio, Rzymie, Nowym Jorku oraz Pekinie
Główne obowiązki: Promocja Polski w dziedzinie turystyki na wybranym rynku: Wielkiej Brytanii i Irlandii Japonii Włoch Stanów Zjednoczonych i...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne