Być singlem i podróżować...

rt_2008_10-22.jpg Adrian P. Lubowiecki-Vikuk
Autor jest doktorantem na Wydziale Wychowania Fizycznego Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, przygotowujący dysertację dotyczącą aktywności turystycznej i rekreacyjnej osób samotnych


Słowo "singiel" odmieniane jest od jakiegoś czasu przez wszystkie przypadki. Nic dziwnego - współczesny singiel to wprost wymarzony odbiorca usług i towarów. Postanowiliśmy przyjrzeć się światowym i polskim ofertom turystycznym skierowanym do ludzi świadomie wybierających samotne życie


Instytucje zajmujące się organizowaniem czasu wolnego z opóźnieniem reagowały na zmieniające się potrzeby, na rodzące się w świadomości społecznej prawo do indywidualizmu, na nowe dążenia. Dopiero od niedawna usługodawcy wychodzą naprzeciw potrzeb klientów, oferując coraz bogatszy wachlarz propozycji wyjazdów rekreacyjno-turystycznych. Na rynku usług turystycznych znajdują się propozycje wczasów letnich i zimowych, krótko i długoterminowych, dla rodzin i singli.


Singiel konsument

Zainteresowanie singlami uzasadnia się coraz większą częstotliwością występowania doświadczania samotności. I choć bycie singlem to pewien wybór egzystencjalny, nie oznacza apatycznej, zniechęconej samotności. Wręcz przeciwnie, współczesny samotny to idealny konsument. Singielki prowadzą życie aktywnie. Po pracy chodzą do kin, klubów fitness, salonów odnoW krajach zachodniej Europy rynek ofert dla singli jest rozbudowany. We Francji - gdzie żyje ok. 14 mln osób samotnych - zorganizowano Targi Usług dla Panien i Kawalerów. Poza tym można tam uczestniczyć w kursach hatha-jogi, na które nie zaprasza się par.

Dostępne są też apartamenty w budynkach zaprojektowanych specjalnie pod kątem singlowego życia. Prężnie działa stowarzyszenie UNAGRAPS, zwalczające przejawy ekonomicznej, podatkowej i prawnej dyskryminacji przedstawicieli osób samotnych. Działający od 1950 roku francuski Club Mediterranée (znany jako Club Med) posiada sieć rozsianych po całym świecie wiosek wakacyjnych. Jest kilka miejsc, w których szczególnie mile widziane są osoby samotne, na przykład w Cancuin i na Karaibach. Samotni wczasowicze łączą się tam w grupy zainteresowań, nad którymi stałą opiekę sprawuje animator (od wspólnego jedzenia posiłków, po uczestnictwo w różnych rozrywkach). W wioskach, według zapewnień przedstawiciela Club Med, panuje niezwykle sympatyczna atmosfera, a celem wyjazdów nie jest kojarzenie par, lecz zorganizowanie wypoczynku osobom wyjeżdżającym w pojedynkę. Niemcy mają bardzo dobrze rozwinięty rynek zaspakajania potrzeb osób samotnych. Otto Witten, jedno z wiodących na niemieckim rynku biur podróży, utrzymuje się głównie z oferty dla singli.

Inne inicjatywy związane z singlami:

Klub Singla - Połówki Pomarańczy z siedzibą we Wrocławiu, oferujący Kartę Klubu Singla. Jego oddziały powstały także w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, na Śląsku oraz w Trójmieście. Korzystając z karty klubu, można liczyć na zniżki w miejscach przyjaznych: kawiarniach, klubach, teatrach, salonach fryzjerskich oraz centrach fitness (www.polowki.pl)

Strefa singla - portal informacyjny dla singli z Poznania i okolic, dla klubowiczów proponowane są specjalne oferty (www.strefasingla.pl) e-magazyn dla singli www.tocos.pl

Multikino - co czwartek, w sieci kin emitowany jest seans filmowy skierowany wyłącznie do singli


W...

Wydanie: 6/2008, RAPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail