Oferta turystyczna przeniosła się do sieci

rt_2011_06-19.jpgInternet stał się podstawowym źródłem wiedzy Polaków nt. propozycji wyjazdowych. Prowadzi to do zmiany strategii działania firm w zakresie sprzedaży i dystrybucji oferty turystycznej i otwiera nowe, większe możliwości dotarcia do klientów, obniżając jednocześnie koszt jego pozyskania. Nowoczesne narzędzia stworzyły możliwość znacznego poszerzenia grupy odbiorców oferty zwłaszcza mniejszym podmiotom i stały się warunkiem niezbędnym do osiągnięcia sukcesu przez każdą firmę działającą w branży.


Na sprzedaż usług turystycznych przez internet decyduje się wiele firm, jednak na polskim rynku wciąż istnieje ograniczone zaufanie do zakupu oferty turystycznej online. Z raportu Gemius wynika, że rezerwacji wolimy dokonywać po bezpośrednim lub telefonicznym kontakcie ze sprzedawcą (75 proc.). Problem ten dostrzegają wirtualne biura podróży, które coraz częściej decydują się otwierać swoje biura stacjonarne. Ten sam raport jednak wskazuje, że zdecydowana większość Polaków informacji nt. samej oferty turystycznej szuka właśnie w internecie. Potwierdza to badanie TNS OBOP, z którego wynika, że 63 proc. Polaków wykorzystuje internet przy planowaniu wyjazdu urlopowego.


Michał Bizoń
– właściciel prywatnej kwatery na Mazurach „Domek Kruklanki”

Jeszcze do nie dawna najbardziej skuteczną formą promocji prywatnych noclegów była poczta pantoflowa. Dziś rekomendacja osób odwiedzających nas wciąż odgrywa dużą rolę w zdobywaniu nowych klientów, jednak internet uważam za najlepszy i najszybszy sposób dotarcia do nich. Od około dwóch lat pytamy naszych nowych gości skąd się o nas dowiedzieli i obliczyliśmy ze około 85 proc. dowiedziało się o nas z internetu. Portale ogłoszeniowe dały nowe możliwości działania, ale z drugiej strony zwiększyły również poziom konkurencji – podobnych do naszej w ofert internecie jest bardzo wiele. Jestem jednak zadowolony z korzystania z internetowych serwisów. Cena zamieszczanych ogłoszeń jest konkurencyjna w stosunku do odpowiedników prasowych. Niekwestionowaną zaletą jest ponadto możliwość dodawania do ogłoszenia zdjęć i zawarcia w opisie dużo większej ilości informacji o obiekcie, a także przedstawienie atrakcji w okolicach. Stworzenie ogłoszenia wymaga być może nieco większych nakładów pracy i czasu, ale jest to inwestycja, która się opłaca, bowiem włożona w to energia przekłada się na lepszy rezultat, czyli zdobycie większej ilości klientów.



Rosnąca popularność tego medium zmusiła firmy z branży turystycznej do przeniesienia...

Wydanie: 2/2011, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail