Niemcy nadal podróżują

Jak pokazują statystyki niemieccy turyści nie tylko nie ograniczają swoich podróży z powodu kryzysu, ale wręcz przeciwnie. Według wstępnych wyników ekonomicznych opublikowanych przez Deutscher ReiseVerband (DRV), agenci turystyczni w Niemczech zanotowali wzrost przychodów o 9,5 proc. zaś touroperatorzy o około 9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. – Podróżowanie jest i pozostanie jedną z głównych potrzeb Niemców – mówi zadowolony Jürgen Büchy, prezes Deutscher ReiseVerband. Bilans osiągnie zapewne nowy rekord.


Tak dobrych wyników nie odnotowano od 10 lat. Dotyczy to zarówno przychodów ze sprzedaży jak i liczby uczestników imprez turystycznych. – W porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem, który był wyraźnie osłabiony przez światowy kryzys finansowy i gospodarczy w 2009 roku, tegoroczne rezultaty okazały się bardzo dobre – wyjaśnia Büchy.


Wzrost był zauważalny już w 2010 roku, ale niskie wskaźniki bezrobocia i wzrost gospodarczy w Niemczech stały się odczuwalne na rynku w pełni w 2011 roku. Specjaliści z DRV prognozują, że taka dobra koniunktura trwać będzie również w przyszłym roku, choć jak zastrzegają wiele zależy od dalszego rozwoju sytuacji w strefie Euro, a ta jest nieprzewidywalna. Do ulubionych miejsc niemieckich turystów należała Hiszpania kontynentalna i Baleary, a także Turcja i Grecja. Jeśli chodzi o dalekie podróże, nasi zachodni sąsiedzi w 2011 roku znacznie częściej niż w latach ubiegłych wybierali się na Malediwy, Seszele i Sri Lankę, a także na Tajlandię i na Karaiby. Z e względu na niepokoje spadek zanotowano w liczbie wyjazdów do Egiptu i Tunezji, choć latem zanotowano ponowne ożywienie wyjazdów do tych krajów. Dane dotyczą roku obrachunkowego, który skończył się 31 października.

Wydanie: 9/2011, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail