Maroko – kraj wielkich perspektyw

Położenie Maroka na połączeni u Europy i Orientu samo w sobie predestynuje do rozwoju turystyki. Brak dużych bogactw naturalnych wymusza wręcz rozwój tej gałęzi gospodarki. Nie zmienia tego faktu stosunkowo dobrze rozwinięte rolnictwo.

rt_2011_12-24.jpg

Jednak decyzję o tym, by turystyka stała się kluczową gałęzią gospodarki, władze tego królestwa podjęły dopiero w 2001 roku. Założenia przyjęte wówczas głosiły, że w roku 2010 kraj ten odwiedzi 10 milionów turystów zagranicznych.


Nie tylko plaże i kultura

Planując rozwój turystyki zdecydowano, by marka turystyczna Maroka była silna w branży SPA. Pojawiły się więc inwestycje w odpowiednią infrastrukturę, zwłaszcza w hotele. Zjawili się również zagraniczni inwestorzy, powstała spora liczba hoteli należących do międzynarodowych sieci. To z kolei pociągnęło za sobą wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań i dostarczenie odpowiedniego know-how. Pomysł wypromowania Maroka jako silnej marki na rynku SPA nie był oparty tylko na kalkulacji biznesowej, ale również na długiej tradycji tego typu leczenia, jaka istniała w tym kraju.


rt_2011_12-32.jpg

rt_2011_12-16.jpg


Od dawna zajmowano się tam np. talasoterapią, co dało doskonałą podstawę do stworzenia atrakcyjnego produktu turystycznego. Połączenie inwestycji i dużej liczby nowych ośrodków oraz tradycji i zasobów naturalnych spowodowało, że Maroko z powodzeniem zaczęło konkurować z innymi ośrodkami tego typu, zarówno w Europie jak i na Bliskim Wschodzie. Przy podobnym poziomie usług zaoferowano tam znacznie lepsze ceny. Inwestycje dotyczą nie tylko segmentu SPA. Wzrasta również liczba łóżek hotelowych. Dotyczy to szczególnie hoteli cztero i pięciogwiazdkowych. Rozwój jest więc dwutorowy. Z jednej strony operatorzy oferujący usługi na najwyższym poziomie znajdują wciąż nowych klientów i zwiększają zwoje obroty na tym rynku. Z drugiej strony nowe połączenia niskokosztowe umożliwiają sprowadzenie do kraju coraz większej liczby mniej zamożnych turystów głównie z Europy.

rt_2011_12-25.jpg
rt_2011_12-10.jpg


Główne Atrakcje Maroka
Atrakcje turystyczne Maroka rozrzucone są po całym terytorium tego kraju. Najbardziej popularne miejscowości turystyczne znajdują się na wybrzeżu. Tam też jest najlepiej rozwinięta...

Wydanie: 9/2011, MODA NA...
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail