Agenci bazują na stałych klientach

Myślę, że ten czas jest dla agentów bardzo wymagający. Świadoma rezygnacja touroperatorów ze współpracy z agentami siłą rzeczy nie wróży dla nas nic dobrego – mówi Marta Gajkowska, prezes zarządu firmy Amadeusz.

rt-2013-10-10

Najwięksi touroperatorzy są zadowoleni zarówno z wielkości sprzedaży, jak i rentowności imprez, większej niż w poprzednich latach. Jaki był ostatni letni sezon dla państwa firmy?

Marka Amadeusz istnieje na rynku od blisko 22 lat i jest świadkiem bardzo wielu zmian na rynku turystycznym. Wydarzenia, jakie obserwuję w ostatnim czasie, mają spory wpływ na sprzedaż agencyjną. Z jednej strony radykalna polityka dużych touroperatorów, ograniczająca współpracę z agentami na rzecz rozwoju biur własnych i franchisingowych lub też, w innych przypadkach, zdecydowanie ograniczająca koszty utrzymania własnych placówek sprzedażowych poprzez rozwój sprzedaży typu call center i internetowej, ograniczającą współpracę agencyjną. Z drugiej natomiast zła sytuacja polityczna w bardzo popularnych turystycznie krajach i wyolbrzymiane medialne doniesienia. Agenci nie posiadający własnego produktu turystycznego są zdani na ofertę i działania swoich partnerów, tak jest właśnie z nami. Ten sezon nie należał do łatwych i po ubiegłorocznych upadkach wielu organizatorów, jak i tegorocznych wydarzeniach w Egipcie, zauważyliśmy ostrożność klientów w wyjazdach za granicę. Wyższe ceny pozostałych kierunków również odstraszyły jakiś procent osób. Piękne lato skłoniło wiele osób do pozostania w domach lub do turystyki krajowej organizowanej indywidualnie, z pominięciem biur podróży.

Zamieszanie w Egipcie w sumie nie odbiło się bardzo negatywnie na wynikach biur podróży. Czy miało wpływ na sytuację agentów?

Tak, uważam że miało i nadal ma. Jak najbardziej uzasadnione wstrzymanie wylotów do Egiptu przez większość touroperatorów zmniejszyło sprzedaż agencyjną. Klienci w tej chwili zaczynają pytać o ten kierunek pod kątem spędzania czasu w okresie świąteczno-noworocznym, ale jest to dalekie od ilości zapytań i podpisanych umów w analogicznym czasie ubiegłego roku.

Niektórzy touroperatorzy, z TUI Polska na czele, twierdzą, że są w stanie przenieść większość sprzedaży do internetu. Czy agenci będą w stanie utrzymać swoją pozycje na rynku i poziom...

Wydanie: 12/2012, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail