Co jest ważne w podróży służbowej

Wygodne łóżko i bezpłatny dostęp do WiFi to najważniejsze, czego szuka klient korporacyjny w hotelu – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie HRS.

rt-2013-11-01

Wygodne łóżko oraz bezpłatny dostęp do Internetu (WiFi) to odnośnie do pobytu w hotelu najczęściej wymieniane oczekiwania osób podróżujących służbowo (odpowiednio 28 proc. i 25 proc. wskazań). Takie wyniki badań wskazują, że respondenci podróżujący służbowo cenią sobie zarówno komfortowy wypoczynek – możliwość wyspania się – jak również skorzystania z internetu, niezbędnego do pracy podczas delegacji. O ile dla kobiet najważniejsze jest wygodne łóżko, o tyle podróżujący służbowo mężczyźni najbardziej cenią sobie bezpłatny dostęp do sieci. Trzecim z kolei najczęściej wymienianym elementem poczucia komfortu, zapewniającym zwiększenie wydajności pracy podczas podróży, jest smaczne śniadanie (15 proc. wskazań). – Hotelarze często zapominają o tym, jak ważnym elementem dla podróżujących służbowo jest śniadanie.

Obecnie obserwujemy trend wyłączania ceny śniadania z kosztów zakwaterowania. O ile w przypadku klienta polskiego nie jest to jeszcze duży problem, o tyle klienci zagraniczni nie lubią tego (głównie ze względu na kwestie rozliczeń podróży służbowej), chętniej więc rezerwują hotele, w których cena obejmuje nocleg i śniadanie. Sama jakość śniadań jest także ważna. Zyskują hotele, które nie oszczędzają na gatunku kawy czy jakości pieczywa – zauważa Agnieszka Sapa, dyrektor działu ds. współpracy z hotelami HRS Polska. Możliwość bezpłatnego anulowania rezerwacji jest najważniejsza dla co dziesiątej osoby – głównie dla kobiet, które prawdopodobnie częściej zmieniają plany delegacji i cenią sobie elastyczność w tym zakresie. Na miłą obsługę zwracają uwagę raczej starsi respondenci, niż ci z młodszej grupy wiekowej.

Najmniejsza liczba osób podała bezpłatny parking jako ważny element „wyposażenia hotelu” (6 proc.), co jest spowodowane tym, że większość osób nie dojeżdża do hotelu samochodem, lecz np. zamawia taksówkę. Warto zwrócić uwagę, że to, czy osoby podróżujące służbowo cenią dany hotel, nie jest uzależnione od liczby gwiazdek, które posiada, ale od wielu innych czynników. Jakość śniadania może być różna, a bezpłatny dostęp do internetu nie jest standardem, na przykład w hotelach cztero- czy pięciogwiazdkowych. Wybierając hotele dla pracowników firmy warto więc zwrócić uwagę na hotele nominowane w popularnych plebiscytach, jak np. Hotel Roku. – Każda edycja plebiscytu Hotel Roku przynosi coś nowego. Tegoroczna, trzecia edycja plebiscytu wyłoni hotele preferowane przez organizatorów i osoby podróżujące służbowo – zdradza Artur Lisowski, dyrektor marketingu HRS Polska.

Wydanie: 7/2013, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail