Planujemy obsłużyć ok. 560 tys. klientów i uzyskać przychód rzędu 1,6 mld zł. Obserwując pierwszy etap promocji mogę powiedzieć, że jesteśmy na najlepszej drodze do realizacji naszych planów – deklaruje Piotr Henicz, wiceprezes i dyrektor sprzedaży i marketingu Biura Podróży Itaka.
Ubiegły rok ugruntował państwa pozycję jako największego biura podróży na polskim rynku – ponad pół miliona klientów w ciągu roku. Co pana zdaniem decyduje o tym, że klienci wybierają waszą ofertę? Oferta Itaki jest po prostu najlepsza na rynku, a nasza firma cieszy się wysoką wiarygodnością.
Czyli z jednej strony bezkonkurencyjne ceny w określonym standardzie i dywersyfikacja produktu, a z drugiej zaufanie, jakim darzą nas klienci. Oczywiście nasza mocna strona to także sieć dystrybucji. Na dzisiaj mamy 123 salony firmowe w kraju plus 2 zagraniczne. Oferta jest dostępna także w ponad tysiącu biur agencyjnych na terenie całego kraju. Można także dokonywać rezerwacji bezpośrednio na naszej stronie internetowej.
Ten imponujący wynik uzyskali państwo w roku, kiedy najważniejszy kierunek turystyki wyjazdowej Egipt znacznie stracił. Jakie kierunki były najlepiej sprzedającymi się w waszej ofercie? Czy w tym roku będą dominowały te same kierunki?
Od lat na czele wakacyjnych przebojów znajduje się Turcja i tak samo będzie w sezonie Lato 2014, co widać w statystykach naszej promocyjnej sprzedaży, która jest prawie dwa razy większa niż w roku ubiegłym. Lato 2013 należało także do Grecji, gdzie proponowaliśmy wypoczynek na siedmiu wyspach: Krecie, Rodos, Kos, Korfu, Zakynthos, Thassos i Kefalonii. Na lato 2014 wprowadziliśmy dwie kolejne wyspy: Santorini i Samos. Zarówno w zeszłym roku, jak i aktualnie, dobrze sprzedaje się Hiszpania, zarówno w części „lądowej”, jak i na Wyspach Kanaryjskich. Mamy w ofercie cztery...