Szwecja kierunek na przyszłość

Kraj naszych północnych sąsiadów nie oferuje wprawdzie upałów i ciepłego morza, ale ma za to inne atuty. Czy jest szansa, by dostrzegli je polscy turyści, tak jak dostrzegli inni?

pws-2015-12z-27

pws-2015-12z-28

pws-2015-12z-29

Szwecja, która znajduje się tak blisko naszego kraju, ma naprawdę interesującą ofertę turystyczną. Z punktu widzenia polskiego rynku wydaje się ona niedostatecznie wykorzystana. W ofercie dominują krótkie imprezy obejmujące głównie rejs promem i zwiedzanie miast, ze stołecznym Sztokholmem na czele. Na pewno ma na to wpływ fakt, że Szwecja, jak cała Skandynawia, jest relatywnie droga. Jednak wraz ze wzrostem zamożności Polaków, rośnie również grupa osób, które stać na taki wydatek. Widać to zresztą po wyjazdach do Norwegii, kraju, z którym Szwecja na wielu polach konkuruje. Do tego ogólny wzrost przyjazdów turystów zagranicznych do Szwecji wynika po części z niepewności co do bezpieczeństwa w niektórych krajach, będących celami wyjazdów turystycznych. To zachęca klientów do szukania alternatywnych kierunków na wypoczynek.

Turystyka coraz mocniejsza

Branża turystyczna w Szwecji działa dość prężnie. Udział turystyki w szwedzkim PK B od kilkunastu lat oscyluje pomiędzy 2,6 a 2,8 proc. PK B. W ubiegłym roku obrót wygenerowany przez branżę turystyczną w Szwecji wyniósł około 268,5 mld koron szwedzkich, czyli ponad 126 mld zł i był to wzrost o 5,2 proc. w stosunku do roku 2013. Zagraniczny turysta przebywający w Szwecji wydaje średnio 800 koron (ok. 375 zł) dziennie. W sumie goście z zagranicy wydali w ubiegłym roku 96,5 mld koron (ponad 2 mld zł), natomiast krajowi – 172 mld koron (ponad 80 mld zł). Oznaczało to wzrost w stosunku do roku 2013 o 1,4 proc dla turystyki krajowej i aż o 12,5 w przypadku wydatków turystów zagranicznych. Dzięki takiej dynamice znaczenie turystyki na tamtejszym rynku pracy jest coraz większe w porównaniu do innych gałęzi gospodarki. Wartość eksportu w turystyce rośnie szybciej niż wartość eksportu Szwecji w ogóle. Dla porównania wartość eksportu żywności wyniosła w ubiegłym roku 58,9 mld koron, a żelaza i stali (dawniej sztandarowego produktu eksportowego naszych północnych sąsiadów) – 50,1 mld koron. Tymczasem turystyka, jak wyżej podano, wyeksportowała usługi o wartości 96,5 mld koron. Wartość eksportu ogółem w...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail