Biuro podróży ma 30 dni na ustosunkowanie się do reklamacji

Jeżeli organizator nie odpowie na reklamację w terminie 30 dni, reklamację uznaje się za uzasadnioną. Wtedy biuro podróży zobowiązane jest do spełnienia żądania określonego przez konsumenta w zgłoszeniu reklamacyjnym. Biuro podróży nie może wysłać odpowiedzi na reklamację listem poleconym w ostatnim dniu terminu, ponieważ klient nie będzie miał możliwości zapoznania się ze stanowiskiem kontrahenta do czasu upłynięcia wymaganego przepisami terminu.

pws-2016-11a-23

Jeżeli organizator nie odpowie na reklamację w terminie 30 dni, reklamację uznaje się za uzasadnioną. Wtedy biuro podróży zobowiązane jest do spełnienia żądania określonego przez konsumenta w zgłoszeniu reklamacyjnym. Biuro podróży nie może wysłać odpowiedzi na reklamację listem poleconym w ostatnim dniu terminu, ponieważ klient nie będzie miał możliwości zapoznania się ze stanowiskiem kontrahenta do czasu upłynięcia wymaganego przepisami terminu.

Termin trzydziestodniowy, w którym organizator ma obowiązek ustosunkować się do pisma reklamacyjnego, biegnie od momentu zakończenia wycieczki. Jeżeli natomiast reklamacja została zgłoszona po zakończeniu imprezy turystycznej, termin ten liczy się od momentu jej złożenia. Jeżeli konsument nie otrzyma odpowiedzi na reklamację w powyższych terminach, może to być znamienne w skutkach dla organizatora turystyki. W takiej sytuacji uznaje się bowiem reklamację za uzasadnioną. To znaczy, że biuro podróży jest wtedy zobowiązane do spełnienia żądania określonego przez konsumenta w zgłoszeniu reklamacyjnym.

Jak liczyć czas na odpowiedź

Czas na odpowiedź powinien być liczony zgodnie z ogólnymi zasadami zawartymi w Kodeksie cywilnym. Klient powinien mieć możliwość zapoznania się ze stanowiskiem organizatora turystyki w terminie 30 dni. Termin ten powinien być liczony od dnia następnego od zakończenia imprezy turystycznej lub od dnia następnego od otrzymania reklamacji przez organizatora turystyki. Nie wystarczy wysłanie przez biuro podróży odpowiedzi w sprawie listem...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail