Katalog z ofertami obu marek poznańskiego touroperatora Ecco Holiday trafił na początku marca do wybranych biur podróży. Katalog na rok 2017 składa się z dwóch części. Z jednej strony indyjski słoń zaprasza do świata egzotyki Ecco Travel, gdzie biuro oferuje podróże do Indii, Chin, Japonii, Izraela, Emiratów Arabskich, RPA, USA, na Sri Lankę i wiele innych dalekich kierunków.
Z drugiej strony żółtoczerwona kamienica i kolorowe łodzie symbolizują wszystkie barwy wakacji organizowanych przez Ecco Holiday w Grecji, Hiszpanii, Bułgarii, na Malcie i Cyprze. – Rola katalogu bardzo się zmieniła w ostatnich kilku latach – mówi Aleksandra Olechnowicz, marketing & PR manager Ecco Holiday. – Kiedyś służył on do zaprezentowania pełnej oferty na dany sezon. Mimo tej samej objętości dziś katalog to tylko fragment naszych możliwości. W czasach tanich linii, banków hotelowych i dynamicznie zmieniającej się oferty stanęliśmy przed problemem, jak na kilkuset stronach zmieścić setki propozycji.
Zadaliśmy sobie pytanie: skoro wszystko jest w internecie, to czy katalog jest w ogóle potrzebny? Zaprosiliśmy naszych agentów do udziału w ankiecie. Odpowiedziało prawie 400 osób. Zdecydowana większość uznała, że katalog jest potrzebny i pomaga w sprzedaży. Jak wynikało z odpowiedzi opisowych, w wypadku wycieczek objazdowych klienci traktują go jako swego rodzaju przewodnik, w którym zapoznają się z trasą, programem zwiedzania i atrakcjami oraz porównują z innymi wycieczkami w katalogu. W wypadku wypoczynku proces zakupu wygląda nieco inaczej i jest bardziej dynamiczny. Bez względu na rodzaj oferty klient, który wychodzi z katalogiem w ręku, bardzo często wraca. I to był najważniejszy argument, który sprawił, że w tym tygodniu do biur trafią nasze katalogi