Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 



Dobry rok grupy TUI

Rok 2017 okazał się korzystny dla grupy TUI. Zysk operacyjny grupy (EBITA) wzrósł o 12 proc. przy wzroście obrotów o 11,7 proc.

 

 rt 2017 12ae 03

  Bilans obejmuje rok rozliczeniowy, czyli okres od 1 października 2016 r. do 30 września 2017 r. Obroty w tym okresie wyniosły 19,2 mld euro, a zysk EBITA wyniósł 1,121 mld euro. – Po raz trzeci z rzędu osiągnęliśmy dwucyfrowy wzrost wyniku operacyjnego. Ponad połowę naszych dochodów generują firmy hotelowe i wycieczkowe TUI. Nasza zmiana strategii jest udana, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach.

Dzięki silnemu wzrostowi naszych usług hotelowych i wycieczkowych, TUI uzyskuje lepsze marże i zmniejsza efekt sezonowości. Wyraźne skoncentrowanie się na inwestycjach w wysokomarżowe hotele i statki wycieczkowe było podstawą strategii – powiedział CEO TUI Fritz Joussen. – Będziemy starali się utrzymać ten trend. Dlatego wciąż inwestujemy w dobre hotele i statki wycieczkowe – dodał. Jak zapewniają władze grupy, w ciągu ostatnich pięciu lat firma przeszła poważne przekształcenia, które będzie kontynuować, by zapewnić jeszcze lepszą efektywność i rentowność. – TUI 2017 nie jest porównywalne z TUI 2012 – powiedział Joussen. – Podczas gdy wcześniej grupa w istocie była organizatorem wycieczek, obecnie TUI jest deweloperem, inwestorem i operatorem hoteli i firm wycieczkowych – wyjaśnił szef zarządu. Grupa wykorzystuje nowoczesne systemy CRM, aby zwiększyć wydajność i zoptymalizować dochody. W praktyce stosowana jest technologia blockchain, by zwiększyć wykorzystanie obiektów należących do grupy.

Celem jest obecnie dotarcie do nowych grup klientów w regionach notujących wzrosty ruchu turystycznego, takich jak Chiny i Azja Południowo-Wschodnia. Odbywać się to ma z wykorzystaniem najnowszych technologii i we współpracy z lokalnymi partnerami. W związku z tak dobrymi wynikami zarząd firmy postanowił wypłacić dywidendę w wysokości 0,65 euro od akcji. Decyzja ma być zatwierdzona na walnym zebraniu akcjonariuszy w lutym 2018 r. 


Wydanie: 12/2017, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Warszawa zagra w nowym koreańskim serialu
Warszawa stanie się sceną dla nowego serialu koreańskiego, którego oglądalność może wynieść ponad 10 milionów odbiorców. Zdjęcia do serialu TERIUS BEHIND ME...

Enter Air - 1,5 mln pasażerów
Enter Air przewiózł w 2017 r. na polskim rynku ponad 1,5 mln pasażerów (wzrost o 28 proc.) i umocnił pozycję lidera przewozów świadczonych dla biur podróży....

Rekord Grupy Lufthansa w Polsce
Lufthansa Group odnotowuje stale rosnącą liczbę pasażerów przewożonych z i do Polski. Lufthansa, Swiss, Austrian oraz Brussels Airlines przewiozły łącznie...

Inauguracyjne posiedzenie Rady Polskiej Organizacji Turystycznej VII kadencji
5 kwietnia 2018 r. w siedzibie Ministerstwa Sportu i Turystyki odbyło się inauguracyjne posiedzenie Rady Polskiej Organizacji Turystycznej VII kadencji....

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne