Przewoźnik obsłużył 42,8 mln pasażerów, a jego zysk netto wyniósł 270 mln zł. W 2017 r. z usług PKP Intercity skorzystało 42,8 mln klientów, czyli o 4,3 mln więcej niż rok wcześniej.
Oznacza to 11-proc. wzrost liczby podróżnych w porównaniu z 2016 r. Kolejnym dowodem, że PKP Intercity przyśpiesza, są wyniki pracy przewozowej, czyli liczba przewiezionych osób. Osiągnęła ona poziom 10,4 mln paseżerokilometrów (paskm), w porównaniu z 9,5 mln paskm w ubiegłym roku. Spółka, która od 2008 r. do 2015 r. generowała regularne straty, już drugi rok z rzędu osiągnęła dodatni wynik finansowy, który ukształtował się na poziomie 270 mln zł. Dodatkowo Fitch Rating podniósł długoterminowy rating dla spółki w walucie krajowej i obcej do BBB+. Podniesiony został także długoterminowy rating krajowy z A+ do AA, a perspektywa ratingów jest stabilna. W 2017 r. wzrost liczby pasażerów odnotowano we wszystkich grupach klientów. W porównaniu z poprzednim rokiem z usług PKP Intercity skorzystało o 30 proc. więcej rodzin, 17 proc. więcej seniorów i 7 proc. więcej studentów. Najpopularniejszymi połączeniami były przejazdy z Krakowa, Trójmiasta, Poznania, Białegostoku i Katowic do Warszawy. Największe wzrosty liczby pasażerów odnotowano na trasach: Kraków-Przemyśl (93 proc.), Kraków-Rzeszów (61 proc.), Białystok-Warszawa (43 proc.), Olsztyn- Warszawa (32 proc.). We współpracy z Kolejami Ukraińskimi i Kolejami Czeskimi, PKP Intercity przygotowało wspólną ofertę, poszerzając siatkę połączeń z Krakowa do Pragi (specjalnym sezonowym pociągiem IC „Cracovia”) oraz do Kowla i Kijowa. Jednocześnie trasę pociągu z Chełma do Kowla wydłużono do Zdołbunowa. Rośnie również liczba biletów elektronicznych zakupionych przez internet. W 2017 r. udział sprzedaży biletów zakupionych zdalnie wyniósł 41 proc., w porównaniu z 37 proc. w 2016 r. PKP Intercity odnotowuje coraz większe zainteresowanie zakupem biletów za pośrednictwem strony intercity.pl oraz za pomocą aplikacji mobilnej. PKP Intercity zaktualizowała strategię taborową na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 r. Modernizując i kupując nowe pociągi, zainwestuje 7 mld zł w komfort pasażerów. To największy program inwestycyjny w historii spółki. Utrzymując partnerstwo innowacyjne i współpracę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, PKP Intercity opracowuje nowatorskie projekty taborowe.