Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

Turystyka ważnym elementem gospodarki Chin

Motorem napędowym gospodarki Państwa Środka jest przemysł i eksport. Gdy przyjrzymy się bliżej, okazuje się, że również turystyka przyjazdowa jest istotnym elementem przyczyniającym się do bogactwa Chin. Wielki Mur, kultura i historia tego kraju przyciągają co roku miliony turystów, a infrastruktura z nowoczesnymi hotelami i luksusowymi kolejami dużych prędkości zapewniają komfort nawet najbardziej wymagającym.

 rt 2018 08az 18

  Chiny jeszcze pół wieku temu były szczelnie zamknięte dla świata zewnętrznego, a co za tym idzie – również dla zagranicznego ruchu turystycznego. Na duże ograniczenia turystyki wewnętrznej w tym czasie wpływ miała sytuacja gospodarcza. Rozwój ruchu turystycznego nastąpił dopiero pod koniec lat 70. ubiegłego wieku. Przyczyniły się do tego reformy Denga Xiaopinga, które pozwoliły się otworzyć Chinom na resztę świata. Już w 1999 r. odnotowano tu prawie 73 mln przyjazdów z zagranicy, z czego uzyskano wpływy sięgające 14 mld dolarów amerykańskich. W 2008 r. przyjechało ponad 130 mln gości z zagranicy, z czego 55 mln odwiedziło ten kraj w celach turystycznych. Do tak ogromnego wyniku niewątpliwie przyczyniły się Letnie Igrzyska Olimpijskie w Pekinie, co nie zmienia faktu, że Chiny wciąż są interesującym kierunkiem turystycznym, a co za tym idzie przyciągającym co roku rzesze ludzi z całego świata. 

Liczący się składnik PKB

W 2017 r. liczba przyjazdów w celach turystycznych do Chin osiągnęła ponad 29 mln, co stanowi wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim o 3,6 proc. Przyniosło to 69,5 mld dol. dochodu. Natomiast, jak wynika z raportu Krajowej Rady Turystyki Chin, liczba wszystkich zagranicznych przyjazdów wzrosła ze 138 mln w 2016 r. do ponad 139 mln w 2017 r. W obecnym roku kraj ten spodziewa się 140 mln wizyt. Zgodnie z prognozami, rynek przyjazdów zagranicznych w latach 2018-2028 ma systematycznie rosnąć o 6,7 proc. rocznie, co pozwoli osiągnąć przychód sięgający przeszło 825 mld dol., stanowiący 3,9 proc. całkowitego PKB w 2028 r. W ubiegłym roku bezpośredni wkład podróży i turystyki w PKB wyniósł 402,3 mld dol., co stanowiło 3,3 proc. całości. Dotyczy to przede wszystkim działalności takich branż jak hotele, biura podróży, linie lotnicze i transport pasażerski. Natomiast całkowity udział wpływów z podróży i turystyki wyniósł 3,1 bln dol. (11 proc. PKB) w 2017 r. W 2018 r. przewiduje się wzrost o 6,6 proc. Do 2028 r. ma on rosnąć o 6,6 proc. rocznie do 7,3 bln dolarów, by ostatecznie osiągnąć 12,9 proc. PKB. W 2017 r. biura podróży i turystyki bezpośrednio tworzyły 28 mln miejsc pracy, co dało 3,6 proc. całkowitego zatrudnienia. Oczekuje się, że w tym roku wzrośnie o 1,5 proc. Do 2028 r. ma osiągnąć przyrost o 1,8 proc. rocznie, ostatecznie dając ponad 34 mln miejsc pracy (4,3 proc. zatrudnienia ogółem). W sumie przemysł turystyczny w Chinach w ubiegłym roku stanowił 10,3 proc. całkowitego zatrudnienia, dając prawie 80 mln miejsc pracy. Oczekuje się, że w 2018 r. nastąpi...



Anna Jabłońska

Wydanie: 8/2018, PREZENTACJE

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne