DZT inwestuje w projekty cyfrowe

2018-09-20

Dodatkowe środki udostępnione przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii umożliwią Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) realizację nowych projektów, mających na celu promocję Niemiec.

ipad 820272 960 720

 

Główny nacisk położono na zwiększenie obecności Niemiec w globalnych kanałach dystrybucji Online tzw. Online Travel Companies (OTC), jak również na rozwój innowacyjnych formatów imprez oraz implementację technologii cyfrowych, systemów inteligentnych asystentów głosowych i chatbotów. Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, wyjaśnia: „Lawinowy wzrost rezerwacji dokonywanych przez internet, do 70% w przypadku podróży urlopowych z Europy do Niemiec i do 80% w przypadku turystyki przyjazdowej zza oceanu, jest modelowym przykładem dominującego wpływu technologii cyfrowych na cały w branży turystycznej. Media internetowe są centralnym elementem naszej komunikacji marketingowej. Cieszy nas niezmiernie fakt, iż Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii asygnując w 2018r. dodatkowe środki budżetowe, umożliwia nam dalsze inwestycje w przyszłość, dzięki którym będziemy w stanie umocnić pozycję marki „Niemcy cel podróży” na bardzo konkurencyjnym światowym rynku.“   

Zwiększenie obecności na platformach OTC 42% wszystkich rezerwacji turystycznych online na świecie dokonywanych jest za pośrednictwem internetowych biur podróży, przy czym trzy platformy kontrolują obecnie ponad 90% europejskiego rynku. DZT dzięki systematycznemu zacieśnianiu współpracy z OTC dociera do coraz szerszych kręgów potencjalnych urlopowiczów już w fazie inspiracji. W roku 2017 DZT zrealizowała na rynkach brytyjskim, szwajcarskim, duńskim i holenderskim projekt pilotażowy we współpracy z Expedia-Group zatytułowany „Travelmatch”. Potencjalni klienci mogli w sposób łatwy i przyjemny zapoznać się ze zdjęciami prezentującymi atrakcje turystyczne Niemiec, definiując jednocześnie swoje preferencje co do celu podróży. W 2018 r. DZT prowadzi kolejną makroregionalną kampanię na platformie Expedia w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Danii. Na rynku chińskim DZT prowadzi kampanię na wiodącej platformie turystycznej Ctrip. Innowacyjne formaty imprez Udział w najważniejszych międzynarodowych imprezach targowych oraz własne imprezy specjalne – warsztaty i roadshow - to centralne elementy transferu wiedzy i networkingu Niemieckiej Centrali Turystyki. Dzięki rozszerzeniu tych platform o prezencję wirtualną, na przykład relacje na żywo, konferencje prasowe online, webinaria czy użycie komunikatorów (Google Hangouts), DZT zwiększa zasięg takich wydarzeń. Wprowadzając narzędzia cyfrowe w postaci rzeczywistości wirtualnej (virtual reality), rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality), a także stosowaniu robotics i głosowania na żywo (live voting) intensyfikuje komunikację z uczestnikami. Nowe technologie Ponad miliard ludzi na całym świecie korzysta dziś z usług cyfrowych asystentów. Eksperci prognozują, że do roku 2020 około 50% wyszukiwań prowadzonych będzie z wykorzystaniem inteligentnych asystentów głosowych. Aktualnie DZT opracowuje projekt pilotażowy pod kątem zastosowania cyfrowego asystenta głosowego ‚Alexa’ w USA i Wielkiej Brytanii.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail