Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Kodeks postępowania ułatwi branży turystycznej działania w sferze ochrony danych osobowych

„Rynek Turystyczny” w maju br., przed terminem rozpoczęcia obowiązywania przepisów rozporządzenia o ochronie danych osobowych, podjął inicjatywę zachęcenia branży turystycznej do rozważenia stworzenia kodeksu postępowania w zakresie ochrony danych. Po pół roku obowiązywania tego aktu normatywnego powracamy do tematu kodeksu.

rt 2018 11z 23 

  Nasze działania wynikają z motywu 98 rozporządzenia o ochronie danych osobowych, w myśl którego należy zachęcać zrzeszenia lub inne organy reprezentujące kategorie administratorów lub podmiotów przetwarzających do sporządzania kodeksów postępowania w takim zakresie, by ułatwiać jego skuteczne stosowanie, z uwzględnieniem szczególnych cech przetwarzania prowadzonego w niektórych sektorach i szczególnych potrzeb mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw. 

Kodeks postępowania

Idea tworzenia kodeksów istniała już wcześniej. Przedsiębiorcy lub ich zrzeszenia przyjmowali tzw. kodeksy dobrych praktyk. Jednak te kodeksy jedynie fragmentarycznie odnosiły się do problematyki danych osobowych, a efektywność zawartych tam dobrych praktyk zależała od zaangażowania kierownictwa danego podmiotu i egzekwowania ich wprowadzenia w całej organizacji. Z kolei zatwierdzone kodeksy postępowania są akceptowane przez Urząd Ochrony Danych Osobowych, co zapewni ich zgodność z RODO, a stosowanie monitorowane będzie przez akredytowane...



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 11/2018, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności