Ministerstwo sportu i Turystyki podsumowało ostatnie 3 lata działalności.
W dziedzinie turystyki za najważniejsze osiągnięcia uznano nową ustawę Imprezach Turystycznych i Powiązanych Usługach Turystycznych. Nowe przepisy wprowadziły do polskiego prawa nowa unijna dyrektywę regulująca rynek usług turystycznych. Za jeden z najważniejszych aspektów ministerstwo uznało regulacje dotyczące sprzedaży usług łączonych, czyli tzw. pakietowania.
Kolejny punkt, który wylicza w swej prezentacji resort to: Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Jak możemy przeczytać: stanowi II filar zabezpieczenia finansowego na wypadek niewypłacalności biur podróży. Jego środki pochodzą ze składek odprowadzanych przez organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych od każdego uczestnika imprezy turystycznej lub powiązanej usługi turystycznej.”
TFG zebrał do tej pory 67,1 mln zł.
Akcja „Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny” – z ofert w jej ramach skorzystało w ostatnim roku 165 tys. turystów. Przez pięć lat trwania było ich w sumie ponad 544 tys.
Prognozowana liczba turystów, którzy odwiedzą nasz kraj w tym roku wynosi 18,7 mln. W podsumowaniu podkreślono duże wzrosty liczby turystów z Azji w tym z Chin.
Kolejnym, tym razem dopiero realizowanym przez ministerstwo działaniem jest projekt „Polskie Marki Turystyczne", który „został zainicjowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki i będzie realizowany we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną przy wsparciu regionalnych organizacji turystycznych oraz ekspertów zewnętrznych. Zakłada się, że efektem stymulowania współpracy w zakresie rozwoju turystyki na poziomie lokalnym będzie ukonstytuowanie tzw. regionów turystycznych – jednostek kompleksowo zarządzających rozwojem i promocją turystyki na wyznaczonym obszarze, powiązanych ze sobą funkcjonalnie (Destination Management Organisations)”