Obowiązki służące bezpieczeństwu podróżnego

Dla organizatorów turystyki oraz przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych przewidziano wiele obowiązków, które mają być gwarancją bezpieczeństwa podróżnych.

 rt 2019 01z 21

  Przede wszystkim podmioty te muszą zapewnić podróżnym na czas swojej niewypłacalności pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub powrotu do kraju, w szczególności kosztów transportu i zakwaterowania, jeżeli nie zapewnią tej kontynuacji lub powrotu. Ponadto organizatorzy turystyki oraz przedsiębiorcy ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych mają obowiązek prowadzić wykaz umów o udział w imprezie turystycznej oraz umów zawartych przez podróżnego. Ciążą też na nich liczne obowiązki informacyjne wobec podróżnych. Organizatorzy turystyki oraz przedsiębiorcy ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych mają obowiązek zapewnić podróżnym na wypadek swojej niewypłacalności: • pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu do kraju, obejmujących w szczególności koszty transportu i zakwaterowania, • zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną lub każdą opłaconą usługę, która nie została lub nie zostanie zrealizowana, • zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną odpowiadającej części imprezy turystycznej lub za każdą usługę, która nie została lub nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki lub przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych lub osób, które działają w ich imieniu. Ponadto na organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych został nałożony obowiązek prowadzenia dokumentacji, w tym wykazu umów, oraz realizacji obowiązku informacyjnego wobec podróżnych. 

Organizator ma obowiązek zagwarantować...



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 1/2019, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail