Dwucyfrowe wzrosty Grupy eSky

2019-03-04

Grupa eSky, oparty na zaawansowanej technologii agent turystyczny online, w 2018 roku wypracowała blisko 1,5 miliarda złotych przychodów (liczonych jako całkowita wartość przeprowadzonych transakcji - TTV) oraz przychody netto na poziomie 180 milionów złotych.

eSky

Oznacza to wzrost TTV o 41 proc. a przychodów netto o ponad 35 proc. w stosunku do roku 2017. Ponadto, liczba dokonanych za pomocą serwisu eSky rezerwacji lotniczych wzrosła rok do roku o 44 proc. i wyniosła ponad 1,2 miliona. Ubiegły rok dla Grupy eSky to także wejście na rekordową liczbę nowych rynków – w tym do Wielkiej Brytanii i Irlandii, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Grecji oraz krajów bałkańskich. W strategicznych planach na kolejne lata Grupa zakłada jeszcze intensywniejszą ekspansję, rozbudowanie siatki połączeń - zwłaszcza do krajów azjatyckich i afrykańskich - a także dalszy rozwój oferty pakietowej „Lot+Hotel” oraz połączeń łączonych.

- Ubiegły rok był dla nas jednym z najlepszych, przełomowych. Wypracowaliśmy ponad 1,5 miliarda przychodów ze sprzedaży, z czego aż 180 milionów przychodów netto. Liczba użytkowników naszego serwisu wzrosła do 180 mln a naszą aplikację pobrano aż 3,6 mln razy. Osiągnęliśmy imponujące wzrosty, rozwinęliśmy nowe linie produktowe, na niespotykaną dotychczas skalę eksplorowaliśmy nowe obszary geograficzne i z sukcesem weszliśmy aż na 10 nowych rynków. W tej chwili Grupa eSky jest obecna w każdym kraju regionu LATAM - od Argentyny po Meksyk z uwzględnieniem krajów Ameryki Środkowej oraz hiszpańskojęzycznej społeczności USA. Dlatego zdecydowaliśmy się pójść dalej i udostępnić naszą ofertę Europejczykom – od 2018 roku naszą ofertę wybierają także Brytyjczycy, Irlandczycy, Hiszpanie, Portugalczycy, Francuzi, Grecy a także mieszkańcy Serbii, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny oraz Czarnogóry. W tym roku będziemy wchodzić na kolejne rynki a nasze plany zakładają między innymi pokrycie całej Europy oraz wyjście jeszcze dalej. Mówiąc o skali planowanej ekspansji mam na myśli potrojenie liczby nowo zaadresowanych rynków w stosunku do tej z ubiegłego roku –komentuje Łukasz Neska, wiceprezes i CMO Grupy eSky.

W najbliższym okresie Grupa eSky skoncentruje się na wejściu na nowe rynki, ale także będzie dalej włączała do swojej oferty nowych przewoźników i rozwijała siatkę połączeń. W tej chwili użytkownicy serwisu eSky mogą skorzystać z oferty ponad 950 przewoźników- zarówno tanich linii lotniczych, charterów, jak i lotów regularnych. Doskonałe wyniki finansowe wywodzącej się z Katowic spółki są również rezultatem rozwoju oferty produktowej, w tym stale doskonalonej i poszerzanej oferty pakietowej „Lot+Hotel”, a także rozwoju technologii wspierającej użytkowników w planowaniu podróży. W 2018 roku liczba osób aktywnie korzystających z serwisu wzrosła do 180 milionów. Grupa odnotowała także wzrost pobrań aplikacji mobilnej - do 3,6 miliona użytkowników.

- To nad czym również chcemy się skupić w 2019 roku to - obok ekspansji - dalszy rozwój naszych rozwiązań technologicznych. Myślimy o ulepszeniu oferty dostępnej w ramach lotów łączonych, pracujemy nad optymalizacją działania całej technologii oraz poprawie algorytmów wyszukań. Skupimy się także na dalszym intensywnym rozwoju oferty pakietowej „Lot+Hotel” - dodaje Łukasz Neska z Grupy eSky.

 


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail