Grupa Novaturas z zyskami

Przychody Grupy Novaturas w 2018 r. sięgnęły prawie 182 mln euro i były o 29 proc. wyższe niż w 2017 r.

 

 Ubiegłoroczna EBITDA wyniosła 8 mln euro w porównaniu z 10,6 mln rok wcześniej, a skonsolidowany zysk netto wyniósł 5,4 mln euro wobec 8,2 mln euro w 2017 r. W 2018 r. Grupa Novaturas, największy operator turystyczny w krajach bałtyckich, którego akcje notowane są na GPW w Warszawie i Nasdaq w Wilnie, obsłużył 305 660 klientów, tj. o 31 proc. więcej niż w 2017 r. Przełożyło się to na 29-proc. wzrost przychodów r/r do 181,8 mln euro. – W 2018 r. liczba klientów Grupy Novaturas wzrosła na wszystkich naszych głównych rynkach, tj. na Litwie, Łotwie i w Estonii, a w Białorusi, gdzie sprzedajemy nasze produkty poprzez lokalne biura podróży, wzrost przekroczył 100 proc. W pełni zorganizowane wczasy lotnicze niezmiennie są głównym produktem grupy i stanowią ponad 85 proc. łącznej sprzedaży – powiedziała Audronė Keinytė, prezes zarządu i dyrektor generalna Grupy Novaturas. Po bardzo dobrych rezultatach i wysokiej rentowności zanotowanej w pierwszej połowie 2018 r., w sezonie letnim na wynikach Grupy Novaturas odbiło się wyjątkowo upalne i suche lato we wszystkich krajach bałtyckich, które wpłynęło na mniejsze zainteresowanie wyjazdami zagranicznymi. – Aby pobudzić popyt, musieliśmy skorygować nasze ceny, godząc się na obniżenie rentowności, szczególnie w III kwartale. Ponadto w ostatnim kwartale 2018 r. z powodu problemów finansowych Small Planet Airlines musieliśmy zmienić przewoźnika lotniczego na Litwie – wyjaśnił Tomas Staškūnas, dyrektor finansowy Grupy Novaturas.


Wydanie: 2/2019, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail