Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 



Dziewiąty rekordowy wynik niemieckiej turystyki przyjazdowej

2019-03-07

Niemiecka turystyka przyjazdowa od niemal dekady notuje wzrost liczby turystów. Wzrosty dotyczą niemal wszystkich rynków, a szczególnie dynamiczny - rynku polskiego.

 berlin 51058 960 720

–Niemiecka turystyka przyjazdowa dziewiąty raz z rzędu odnotowała rekordowy wynik. Według danych Federalnego Urzędu Statystycznego od stycznia do grudnia 2018 r. zarejestrowano87,7 mln noclegów gości zagranicznych w obiektach noclegowych z co najmniej dziesięcioma łóżkami. Wynik ten oznacza 3,8 mln zagranicznych noclegów więcej niż w zeszłym roku i stanowi wzrost o 4,5%.Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), wyjaśnia: „Trzy znaczące elementy wyróżniają bilans za rok 2018: pierwszą z nich jest dynamiczniejszy wzrost turystyki przyjazdowej do Niemiec(+4,5%)w porównaniu do dwóch poprzednich lat (odpowiednio wzrost o 1,4% i 3,6%). Do wzrostu przyczyniła się zarówno różnorodność i najwyższa jakość proponowanych ofert turystycznych, jak i korzystny stosunek jakości do ceny. Po drugie pozycja marki ‘Niemcy-cel podróży’ dalej umacnia się na tle europejskiej konkurencji. Na koniec warto dodać, że udaje nam się, wraz z partnerami z branży turystycznej, konsekwentnie dostosowywać nasze działania marketingowe do dzisiejszych wyzwań transformacji cyfrowej. Umożliwia to efektywne i indywidulane analizowanie potrzeb klientów oraz opracowywanie odpowiednich ofert”. Według danych Federalnego Urzędu Statystycznego za rok 2018 trzema najważniejszymi rynkami źródłowymi są po raz kolejny: Holandia (+1,6%;11,4 mln noclegów), Szwajcaria (+3,8%; 6,9 mln noclegów) oraz Stany Zjednoczone (+7,1 %, 6,7 mln noclegów). Prawie trzy czwarte zagranicznych noclegów w Niemczech stanowią noclegi gości z Europy, których wzrost wynosi 4,6%. Do wyniku rynków europejskich przyczyniły się przede wszystkim cztery państwa: Polska (dodatkowych 371 tys. noclegów, +12,7%), Włochy (262 tys. ,+5,6%), Hiszpania (255tys.,+9,2%) oraz Szwajcaria (254000,+3,8%).

Wśród rynków zamorskich silnie rozwija się Ameryka wraz ze wzrostem o 6%, natomiast Azja po wielu latach boomu zwolniła tempo wzrostu do +2,4%. Według danych Światowej Organizacji Turystyki Niemcy do końca trzeciego kwartału odnotują wzrost międzynarodowych przyjazdów o 3,9 %, tym samym umocnią swoją pozycję na światowym rynku turystycznym. Marka ‘Niemcy-cel podróży’ według wstępnych wyników World Travel Monitor zajmuje tym drugie miejsce w rankingu europejskim. Podczas gdy liderowi, Hiszpanii (66 mln podróży) ciężko jest potworzyć wyniki z zeszłego roku, liczba podróży z państw europejskich do Niemiec wzrosła do 59,3 mln, czyli o 5%. Trzecie miejsce zajęła Francja, z wynikiem 44,6 mln podróży. Niemcy wraz z 13,1 mln podróży biznesowych (+1%) zyskały zdecydowaną przewagę w tym segmencie i są najczęściej wybieranym kierunkiem podróży biznesowych Europejczyków. Segment konferencji i kongresów rośnie o 4%, podczas gdy rynek tradycyjnych podróży służbowych oraz targów zmniejszył się o 2% w porównaniu do roku poprzedniego. W 2018 r. najczęściej wybieranym sposobem rezerwacji podróży był internet : według IPK liczba rezerwacji online wzrosła z 82% do85%. Bezpośrednie rezerwacje noclegów wynoszą teraz 26%, a środków transportu14%. 17% Europejczyków podróżujących do Niemiec wybrało rezerwacje poprzez biuro podróży.


Polecamy

Polecamy także:

Wiosna w PKL - przeglądy i szusowanie
Polskie Koleje Linowe ruszają z zaplanowanymi wcześniej przeglądami technicznymi urządzeń kolei linowych i linowo - terenowych.  Prace rozpoczną się 24 marca na...

Rekordowy rok Lufthansa Group w Polsce
Lufthansa Group odnotowała znaczący wzrost liczby pasażerów przewożonych z i do Polski w 2018 roku. Lufthansa, Austrian Airlines, SWISS, Eurowings i Brussels...

Już działa chatbot „Port Lotniczy Wrocław”
Chatbot z powodzeniem przeszedł ostatnią fazę testów i od dzisiaj jest już dostępny dla wszystkich podróżnych. Wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła...

Kampania DZT „German Summer Cities”
Niemcy znajdują się na pierwszym miejscu jako cel podróży kulturalnych oraz city breaków w Europie. To obrazuje, jak duże znaczenie mają te dwa segmenty dla...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne