Wyszukiwarka połączeń autobusowych Busradar.pl wchodzi w skład Omio

2019-04-15

Działająca na polskim rynku wyszukiwarka połączeń Busradar.pl powiększyła portfolio spółki Omio, europejskiego lidera rezerwacji połączeń komunikacyjnych.

 

Busradar.pl App iOS

Busradar.pl to istniejąca od 2015 roku wyszukiwarka połączeń autobusów i autokarów dalekobieżnych, połączeń kolejowych oraz BlaBlaCar.  Zgodnie z motto firmy - Wszystkie autobusy w zasięgu ręki - platforma udostępnia informacje o połączeniach ponad 300 przewoźników. Planując podróż można równocześnie skorzystać z systemu rezerwacji noclegów Booking.com.  Busradar.pl dostępny jest także jako aplikacja na smartfony.

Pomysł stworzenia europejskiej wyszukiwarki połączeń autobusowych i kolejowych narodził się w 2012 roku w firmie Green Parrot. Busliniensuche.de pojawiła się na niemieckim rynku w 2013 roku. Dziś najwięcej użytkowników ma w Niemczech, Polsce, na Ukrainie i Bałkanach.

Obecna jest także w Rosji i Turcji. Wyszukiwarka dostępna jest w 11 wersjach językowych.

Założyciele Busradar.pl utożsamiają się z nastawionym proekologicznie pokoleniem, które świadomie korzysta z transportu publicznego. Podróż autobusem dalekobieżnym lub kolejowych to najbardziej przyjazny środowisku sposób przemieszczania się. Ilość CO2  produkowana przez autokary mierzona na osobokilometr jest najniższa spośród dostępnych środków transportu.

GoEuro zamienia się w Omio i włącza w swoje struktury Busradar

W marcu 2019 roku Busradar.pl stał się częścią Omio. To działający od 2013 - pod marką GoEuro  - berliński start-up, który w lutym 2019 zmienił nazwę na Omio. W październiku 2018 roku firma otrzymała 150 mln USD w kolejnej rundzie finansowania. Była to jedna z największych inwestycji na niemieckim rynku.

Omio należy do liderów rynku wyszukiwarek połączeń kolejowych, autobusowych i lotniczych w Europie. Oferuje dostęp do ponad 800 przewoźników z 15 krajów Europy i możliwość dotarcia do ponad 120 tysięcy miejsc na terenie Europy. Miesięcznie z wyszukiwarki korzysta 27 milionów użytkowników. Rebranding ma związek z planami wejścia platformy na rynki Ameryki Północnej i Południowej oraz Azji, a także pogłębienia obecności na rynku europejskim. Firma zatrudnia ponad 300 osób z ponad 45 krajów.

Pozyskanie Busradar.pl przez Omio poszerzyło ofertę firmy o połączenia komunikacyjne z krajów Europy Środkowo-Wschodniej.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail