Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

Rośnie niemiecki segment MICE

Silne wzrosty w dziedzinie konferencji, kongresów i eventów równoważą spadki w sektorze klasycznych targów i wystaw. Segment tradycyjnych wyjazdów biznesowych jest na stałym poziomie.

 rt 2019 05a 04

  Te trendy pokrywają się z wynikami najnowszych analiz IPK International zamieszczonymi w World Travel Monitor oraz „barometrem spotkań i eventów” (MEBA) zaprezentowanym przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) wspólnie z Europejskim Stowarzyszeniem Centrów Imprezowych (EVVC) i Niemieckim Biurem Turystyki Kongresowej (GCB). W 2018 r. odbyto ogółem 13 mln podróży w celach biznesowych do Niemiec z Europy, która jest największym rynkiem źródłowym dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. To niewielki plus, o 0,6 proc. – Niemcy wciąż pozostają najważniejszym celem wyjazdów biznesowych Europejczyków, i to ze sporą przewagą nad Francją (4,9 mln) i Włochami (3,9 mln). Liczba Europejczyków, którzy przyjechali do Niemiec w podróży biznesowej, wzrosła do 7 mln, co stanowi wzrost o 4,5 proc. Czynnikiem napędowym tego wzrostu są kongresy i konferencje, które zaliczyły skok o 6,7 proc. do 4,3 mln, oraz wyjazdy motywacyjne i integracyjne, w których wzięło udział 0,65 mln osób (plus 26,9 proc.) – zauważa Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. Jednocześnie jednak liczba międzynarodowych gości przyjeżdżających z zamiarem wzięcia udziału w targach i wystawach ponownie zmniejszyła się o 4,9 proc. do 2,04 mln. Chociaż tradycyjne przyjazdy biznesowe z europejskich rynków źródłowych zanotowały spadek o 3,7 proc. do 5,9 mln, to jednak udział tego typu podróży w całym rynku turystyki biznesowej wciąż utrzymuje się na poziomie 46 proc. Zdecydowanie mniejszy segment podróży biznesowych z krajów zamorskich wzrósł za to ponadprzeciętnie w 2018 r. o 7 proc., sięgając 2,5 mln. Zarejestrowano 1,3 mln przyjazdów na konferencje, kongresy i zjazdy, co stanowi 9-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Spośród ogółem 412 mln uczestników imprez w Niemczech, których przeanalizował MEBA 2018/2019, w 2018 r. 37,2 mln przyjechało z zagranicy, co odpowiada udziałowi na poziomie 9 proc. Z 2,1-procentowym plusem w stosunku do poprzedniego roku turystyka przyjazdowa wnosi znaczący wkład w pozytywny rozwój całego rynku MICE.


Wydanie: 5/2019, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Konkurs EDEN rozstrzygnięty. Zwycięzcą jest…
Gołdap Mazurski Zdrój została zwycięzcą tegorocznego konkursu EDEN na „Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne” w kategorii turystyka zdrowotna i wellness....

Wakacje Polaków według Mondial Assistance
W tym roku na letni urlop wybiera się 65 proc. Polaków. Połowa z nich zostanie w kraju, a druga połowa wyjedzie za granicę. W czołówce najpopularniejszych...

KLM pracuje nad samolotem przyszłości
Holenderskie Linie KLM i Politechnika w Delft rozpoczęły prace nad nowym, paliwooszczędnym modelem samolotu przyszłości. Model pokazowy zostanie zaprezentowany w...

Co trzeci Polak na urlopie za granicą nie ma ubezpieczenia
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Przy planowaniu zagranicznych wyjazdów warto pomyśleć o odpowiednim zabezpieczeniu zdrowotnym i finansowym. Z raportu...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności