Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

Są duże szanse na powetowanie fatalnego sezonu 2018 w biurach podróży

Brak dobrej informacji jest największą przeszkodą w dobrym planowaniu w branży turystycznej. Jednak ten rok wciąż ma szanse być bardzo udany dla touroperatorów – zauważa ekspert firmy TravelData.

 

 rt 2019 06ea 19

  Wbrew opiniom n i e k t ó r y c h działaczy sezon 2018 w turystyce wcale nie był udany dla branży jako całości, ale wręcz mocno niekorzystny. Pozytywne opinie, niemające zresztą żadnego realnego uzasadnienia, są jednak stosunkowo rzadkie i zdecydowanie przeważa pragmatyczny pogląd, że biznesowa sytuacja w minionym sezonie wymknęła się większości biur podróży spod kontroli. Tej właśnie kwestii dotyczył materiał w poprzednim numerze miesięcznika zatytułowany „Polskie biura podróży deklarują: Nie powtórzymy błędu z zeszłego roku”, oparty na licznych wypowiedziach medialnych najważniejszych menedżerów w polskiej zorganizowanej turystyce wyjazdowej. O tym, że tak ekstraordynaryjnie niekorzystna sytuacja w ogóle zaistniała, zdecydowało kilka czynników, o których była już wielokrotnie mowa w poprzednich materiałach poruszających tę kwestię. W tym miejscu warto przypomnieć jedynie najważniejszy z nich, którym był słaby poziom merytorycznej wiedzy biznesowej o bieżącej sytuacji w turystyce wyjazdowej, wynikający z wzajemnie sprzecznych informacji napływających na rynek z różnych źródeł. Sprzyjało to podejmowaniu niewłaściwych decyzji biznesowych i w rezultacie doprowadziło do zdecydowanego naruszenia równowagi podażowo-popytowej, drastycznych spadków cen (vide materiały o cenach w letnich miesiącach zeszłego roku), a w ostatecznej konsekwencji do bardzo słabych wyników finansowych, zwłaszcza operacyjnych, większości...



Andrzej Betlej

Wydanie: 6/2019, ŚWIAT BRANŻY

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności