Popularność statków wycieczkowych wśród turystów stale rośnie. Coraz więcej osób decyduje się na wypoczynek na pokładzie. Wraz z kolejnymi grupami i generacjami klientów pojawiają się nowe trendy i mody, na które firmy oferujące takie imprezy muszą odpowiedzieć.
Stowarzyszenie CLIA (Cruise Lines International Association) przedstawia co roku raport mający wskazać główne trendy, jakie będą widoczne na rynku. W dokumencie zawarto również informacje o zmianach na rynku i jego perspektywach. Sektor rejsów statkami wycieczkowymi jest jednym z dynamiczniej rosnących w turystyce. Od dziesięciu lat obserwuje się tu nieustanny wzrost liczby pasażerów. W roku 2009 przez pokłady oceanicznych wycieczkowców przewinęło się 17,8 mln pasażerów. W roku ubiegłym było to już 28,5 mln. Jak prognozuje CLIA, w bieżącym roku liczba pasażerów ma osiągnąć 30 mln. Tylko członkowie tej organizacji planują w tym roku wypuścić na morza i oceany 18 nowych jednostek. Szacuje się, że w roku ubiegłym w tym sektorze pracowało ponad 1,1 mln osób.
Instagramowe podróże
Zdjęcia na Instagramie zachęcają do podróżowania po świecie. Sami podróżujący chcą się za pomocą tej platformy pochwalić, jak spędzają czas. Dlatego doskonała sieć na pokładzie statku jest ważnym elementem podróży. Dzięki niej pasażerowie zapełniają kanały Instagrama różnorodnymi zdjęciami i filmikami, prezentując swoje wrażenia z podróży zarówno na pokładzie statku, jak i na lądzie, z miejsc, do których zawija statek. To zaś przy okazji promuje ofertę armatora. Warto więc dać klientom szanse na zareklamowanie rejsu.
Pełna regeneracja
Szybkie tempo życia, tak charakterystyczne dla naszych czasów, ma również wpływ na oczekiwania klientów. Zestresowani, zmęczeni nawałem obowiązków, poszukują szybkich sposobów regeneracji, odświeżenia i zrelaksowania się. Odpowiedzią armatorów wycieczkowców jest oferta rejsów skupionych na usługach wellness. Proponują więc swoim klientom korzystanie ze SPA, pokładowych barów tlenowych, zdrowych opcji menu, szerokiej gamy...