O tym, że reklama jest dźwignią handlu, nie trzeba nikogo przekonywać. Menedżerów w biurach podróży również, dlatego tego typu wydatki systematycznie rosną.
Niestety, tak jak to jest z danymi w wielu innych segmentach rynku turystycznego, informacje dotyczące wydatków reklamowych są dość skąpe i fragmentaryczne. Większość z nich pojawia się niejako przy okazji analiz dotyczących innych branż. Tak też jest w wypadku raportu Komitetu Badań Radiowych dotyczącego wydatków biur podróży na reklamę radiową.
Coraz więcej na radio
Jak wynika z danych Komitetu Badań Radiowych, w ubiegłym roku biura podróży na reklamę w radiu wydały ponad 34,6 mln zł (34 603 206 zł). Tym samym udział radia w całości wydatków biur podróży na reklamę we wszystkich mediach wyniósł ponad 14 proc. Udział radia w wydatkach reklamowych sektora turystycznego rośnie z roku na rok. W ostatnich trzech latach wydatki tej branży na reklamę radiową wzrosły o ponad 22,3 mln zł (22 345 058 zł). To wzrost aż o 182 proc. W 2018 r. radio z wynikiem 14,4 proc. osiągnęło ponadprzeciętny udział w rynku reklamowym. Największym radiowym reklamodawcą w 2018 r. w branży turystycznej był Rainbow Tours – wynika z raportu Komitetu Badań Radiowych. Dla branży turystycznej radio to bardzo ważne medium. Niektórzy z największych marketerów wydali na obecność w radiu w 2018 r. ponad połowę całego budżetu reklamowego (Lidl z brandem Lidl Podróże, Polska Żegluga Bałtycka czy Novasol Polska). W minionym roku liczba wszystkich reklamodawców w branży turystycznej wyniosła 89, z czego 46 postawiło na reklamę radiową. Radio jako medium reklamowe wybrały zarówno duże, jak i małe biura podróży. – Aktywność reklamową w radiu traktujemy jako wsparcie trwających kampanii. Radio dobrze współgra zarówno z offlinem, jak i z onlinem, widzimy to w postanalizach naszych...