Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Turystyczny tort reklamowy

O tym, że reklama jest dźwignią handlu, nie trzeba nikogo przekonywać. Menedżerów w biurach podróży również, dlatego tego typu wydatki systematycznie rosną.

 

 rt 2019 06ea 30

  Niestety, tak jak to jest z danymi w wielu innych segmentach rynku turystycznego, informacje dotyczące wydatków reklamowych są dość skąpe i fragmentaryczne. Większość z nich pojawia się niejako przy okazji analiz dotyczących innych branż. Tak też jest w wypadku raportu Komitetu Badań Radiowych dotyczącego wydatków biur podróży na reklamę radiową. 

Coraz więcej na radio

Jak wynika z danych Komitetu Badań Radiowych, w ubiegłym roku biura podróży na reklamę w radiu wydały ponad 34,6 mln zł (34 603 206 zł). Tym samym udział radia w całości wydatków biur podróży na reklamę we wszystkich mediach wyniósł ponad 14 proc. Udział radia w wydatkach reklamowych sektora turystycznego rośnie z roku na rok. W ostatnich trzech latach wydatki tej branży na reklamę radiową wzrosły o ponad 22,3 mln zł (22 345 058 zł). To wzrost aż o 182 proc. W 2018 r. radio z wynikiem 14,4 proc. osiągnęło ponadprzeciętny udział w rynku reklamowym. Największym radiowym reklamodawcą w 2018 r. w branży turystycznej był Rainbow Tours – wynika z raportu Komitetu Badań Radiowych. Dla branży turystycznej radio to bardzo ważne medium. Niektórzy z największych marketerów wydali na obecność w radiu w 2018 r. ponad połowę całego budżetu reklamowego (Lidl z brandem Lidl Podróże, Polska Żegluga Bałtycka czy Novasol Polska). W minionym roku liczba wszystkich reklamodawców w branży turystycznej wyniosła 89, z czego 46 postawiło na reklamę radiową. Radio jako medium reklamowe wybrały zarówno duże, jak i małe biura podróży. – Aktywność reklamową w radiu traktujemy jako wsparcie trwających kampanii. Radio dobrze współgra zarówno z offlinem, jak i z onlinem, widzimy to w postanalizach naszych...



Opr. Zbigniew Adamów-Bielkowicz

Wydanie: 6/2019, ANALIZA

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności