Zmiana prezesa Ecco Holiday

2019-07-10

Karolina Warzybok przejęła funkcję prezesa zarządu w Ecco Holiday Sp. z o.o. Pełniący ją dotąd nieprzerwanie od 2011 r. Grzegorz Płókarz pozostaje w zarządzie.

Ecco

– Wiele jest powodów, dla których ta zamiana miejsc jest równie zasłużona, jak i przyszłościowa dla firmy - mówi Grzegorz Płókarz. – Moja następczyni od lat trzymając stery zarządzania biurem, de facto kierowała poznańskim zespołem, więc przekazanie władzy było jedynie naturalnym i formalnym usankcjonowaniem istniejącego stanu rzeczy. Ale to także efekt wytężonej pracy oraz konsekwencji w działaniu, które nie raz uchroniły spółkę od problemów, tak często dotykających branżę w ostatnich latach. Odnosząc się do mojego ulubionego sportu – piłki nożnej, Ecco Holiday wdarło się przebojem do Ligi Mistrzów, a to najwyższy czas na przekazanie opaski kapitana w dobre, lepsze ręce, bo młodsze, silniejsze i należące do odważnej kobiety, która nie boi się wyzwań, a przede wszystkim wie i umie sobie z nimi radzić. Ja pozostaję w sztabie w roli grającego trenera i bardzo Karolinie kibicując deklaruję ciągłą gotowość do wspierania moim doświadczeniem.

Karolina Warzybok związana jest z firmą od 2007 roku, kiedy jako Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży odpowiadała za współpracę z biurami franchisingowymi, partnerskimi i agencyjnymi. W roku 2011, wobec głębokiego kryzysu branży turystycznej, zgodziła się wejść do zarządu wraz z oddelegowanym do niego przez właścicieli spółki Grzegorzem Płókarzem. Był to początek sanacyjnych, strategicznych, a jednocześnie innowacyjnych zmian w firmie. Nowy zarząd skoncentrował się na zmianie modelu operacyjnego, dywersyfikacji przychodów, na zarządzaniu ryzykiem biznesowym i optymalizacji kosztów. W 2012 r. Ecco Holiday, jako pierwszy touroperator w Polsce, wprowadził do oferty kompletny produkt oparty o przeloty tanimi liniami. Obecnie ten model operacyjny, znany również jako dynamiczne pakietowanie wdraża, z różnym skutkiem i skalą, większość organizatorów, upatrując w nim szansę na ograniczanie ryzyka czarterowego. Przez ten czas umacniała się także wartość marki Ecco Travel, która stała się liderem w programach objazdowych po Chinach, Izraelu, Gruzji, Indiach, a oferta w tej linii produktowej rozrosła się do prawie 40 egzotycznych kierunków. Firma rokrocznie od kilku lat szczyci się stabilną oraz wysoką rentownością z działalności turystycznej plus zyski kapitałowe kształtujące wynik roczny na poziomie ponad 31 milionów złotych za rok 2018.

– Nie znam się zbyt dobrze na piłce nożnej, ale wiem, że to gra zespołowa, gdzie na wynik pracuje cała drużyna - mówi Karolina Warzybok. - Ecco Holiday składa się ze świetnie wyszkolonych, pewnych swoich umiejętności, doświadczonych profesjonalistów i indywidualności. Wiemy, jak ważne jest poczucie pewności, wymienności ról i zmiany tempa gry, by dostosować styl do coraz to nowszych wyzwań. Tak zorganizowany zespół, przy wsparciu w sztabie szkoleniowym, nie wymaga ode mnie zmiany dotychczasowej taktyki. Wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu potwierdzają, że i ten rok dla nas będzie bardzo dobry. To komfortowe warunki dla zarządu do myślenia strategicznego o tej mniej i bardziej odległej przyszłości. Nie spoczywamy bowiem na laurach i odważnie wychodzimy na przeciw zmianom, upatrując w nich szanse, a nie zagrożenia.


Polecamy
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail