Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

 



Trafna strategia decyduje o sukcesie również w turystyce

Tytuł tej części materiału wydaje się oczywisty przynajmniej dla większości menedżerów działających w szeroko pojętym biznesie. Chodzi jednak o to, że w turystyce taki pogląd nie dominuje tak wyraźnie jak w wielu innych sferach działalności biznesowej.

 

 rt 2019 07ha 20

  Być może bierze się to stąd, że wiele osób pracujących w firmach touroperatorskich (bo o nich będzie mowa, a nie np. o biurach agencyjnych) to prawdziwi entuzjaści turystyki, często niemający zbyt wielu lub nawet żadnych doświadczeń z innych branż. Wewnętrzne ścieżki awansu prowadzą często do tego, że zajmują one z biegiem czasu istotne, bądź nawet kierownicze stanowiska, nie mając szansy skonfrontowania swoich doświadczeń, metod wypracowywania i podejmowania decyzji czy po prostu nawyków zarządczych w innych środowiskach biznesowych. Nie ma też w branży turystycznej zbyt częstego zwyczaju korzystania z zewnętrznych firm konsultingowych, co w wielu branżach jest standardem. Można spotkać wcale nierzadki pogląd, że turystyka jest tak specyficzną dziedziną, że poradzić sobie mogą tylko ludzie pracujący w niej „od zawsze”, a doradcy wniosą niewiele lub zgoła nic, jeśli wręcz nie zaszkodzą efektywności firmy. 

Nie tylko ludzie turystyki potrafią zarządzać turystyką

Tymczasem jest wiele przykładów, że lepsze efekty uzyskują firmy, którymi zarządzają ludzie wcale niewywodzący się z turystyki, ale z zupełnie innych branż, w tym zwłaszcza o wysokim natężeniu konkurencji i profilu dystrybucyjnym. Takie przykłady widoczne są zarówno w wielkich turystycznych gigantach, jak i w firmach średniej wielkości. Częstym źródłem przewagi jest nie tyle jakość bieżącego zarządzania działalnością firmy czy jakość działań w zakresie marketingu i promocji, które często są na zbliżonym poziomie, ile właśnie trafna strategia i jej konsekwentne wprowadzanie, poparte umiejętnością jej korygowania w odpowiednim czasie. Obecnie ten temat może nabrać w mediach z obszaru giełdy i turystyki okresowego znaczenia z powodu bardzo mocno komplikującej się sytuacji turystycznego giganta numer dwa w europejskiej branży touroperatorskiej,...


Wydanie: 7/2019, ŚWIAT BRANŻY

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności