Pierwsze półrocze eSky

2019-09-11

W pierwszym półroczu 2019 roku całkowita wartość sprzedaży (TTV – total transaction value) wypracowana przez Grupę eSky – zaawansowany serwis do rezerwacji podróży – wyniosła ponad 1,16 mld zł. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku jest to wzrost o blisko 77%. Ponadto, Grupa może pochwalić się także rekordową wartością przychodów netto, których dynamika rok do roku wyniosła 73% osiągając w I półroczu 2019 wartość 142 mln zł. W ciągu sześciu miesięcy bieżącego roku Grupa eSky weszła na 15 nowych rynków, w tym na dwa nowe kontynenty – do Afryki (RPA) oraz Australii i Oceanii (Nowa Zelandia). Grupa eSky rozszerzyła też współpracę z PayU, dzięki której podróżujący mogą kupić bilety lotnicze i pakiety “Lot+Hotel” w systemie ratalnym, w tym również z ratami 0%. eSky nie zwalnia tempa – jeszcze w tym roku zapowiada wejście na kolejne rynki oraz dynamiczny rozwój produktów dla użytkowników.

eSky1

- Kolejny rok z rzędu możemy pochwalić się rewelacyjnymi wynikami. Grupa eSky na wszystkich 50 światowych rynkach osiągnęła blisko 1,2 mld zł sprzedaży z czego 142 mln zł to nasze przychody netto. W ubiegłym roku nasza sprzedaż w ciągu pierwszych 6 miesięcy przekroczyła 650 mln, a przychody netto 82 mln zł, tak więc dynamika w obu przypadkach znacząco przekracza 70%. Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że co piąta dokonana w serwisach eSky rezerwacja pochodzi z jednego z 15 nowych rynków, na które weszliśmy w tym półroczu. Zresztą dynamika naszej ekspansji również jest ogromna, przypomnę, że w 2018 roku weszliśmy na 12 nowych rynków, a w zaledwie 6 miesięcy bieżącego roku – możemy się pochwalić obecnością na kolejnych 15 - mówi Łukasz Neska, Wiceprezes Zarządu Grupy eSky.

W 2019 roku Grupa eSky przyspieszyła tempo ekspansji oraz wkroczyła na dwa nowe kontynenty do Afryki oraz Australii i Oceanii. Pierwszym afrykańskim rynkiem z logo eSky jest Republika Południowej Afryki a pierwszym rynkiem na Antypodach - Nowa Zelandia. Według zapowiedzi władz Spółki, Grupa nie zwalnia tempa ekspansji i bacznie przygląda się nie tylko rynkom afrykańskim – zwłaszcza atrakcyjnym turystycznie rynkom Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu (MENA), ale także regionowi Azja-Pacyfik (APAC).

- Nasza strategia nie zmienia się, bo jak po raz kolejny udowadniają nasze wyniki finansowe - jest skuteczna. Stawiamy na dwutorowy rozwój: z jednej strony dynamiczna ekspansja, z drugiej – rozwój oferty dla naszych użytkowników. W tym roku przede wszystkim postawiliśmy na technologię virtual interlining, na bazie której stworzyliśmy nasze autorskie rozwiązanie– MultiLine, które łamie bariery dotychczas oferowanych połączeń i w pełni wykorzystuje potencjał linii lotniczych. W standardowejofercie, podróżujący otrzymuje propozycję lotu od konkretnego przewoźnika lub lot łączony od współpracujących ze sobą linii. Dzięki MultiLine od eSky możliwe jest zestawienie dowolnych połączeń różnych linii lotniczych - niezależnie od tego, czy przewoźnicy ze sobą współpracują czy nie – dodaje Łukasz Neska. To kolejny atut dla pasażerów - mogą zdecydować nie tylko o tym dokąd chcą polecieć i zaplanować dowolną liczbę przesiadek, ale też wybrać dogodniejsze godziny lotów, co bywa szczególnie ważne, gdy np. podróżuje się w większej grupie osób lub z dziećmi. Dodatkowym atutem jest także to, że wszystkie powyższe kroki można zamknąć w jednym procesie rezerwacyjnym. Od lat inwestujemy nie tylko w technologię, ale też biznesowe relacje, dlatego możemy poszczycić się bogatą listą przewoźników, z którymi współpracujemy. W ostatnim czasie zawarliśmy umowę z Rainbow oraz ETI, dzięki którym rozszerzyliśmy naszą ofertę o kolejne loty czarterowe.

Prócz innowacyjnego rozwiązania MultiLine, Grupa eSky stale rozwija ofertę dynamicznych pakietów „Lot+Hotel”, która umożliwia zakup zarówno biletów lotniczych, jak i preferowanego, atrakcyjnego miejsca noclegowego spośród blisko 1,3 miliona apartamentów i hoteli. Zainteresowanie użytkowników tą opcją stale rośnie. Grupa eSky podała, że sprzedaż pakietów „Lot+Hotel” rośnie w trzycyfrowym tempie i spodziewa się, że trend ten w umocni się w kolejnych okresach. Oferta eSky zyskuje także dzięki wprowadzonemu systemowi ratalnemu, dzięki któremu podróżujący mogą sfinansować swoje wyjazdy także w atrakcyjnym systemie ratalnym, dzięki płatnościom PayU. Do końca roku, podróżujący którzy zdecydują się na zakup biletów lotniczych, pakietów “Lot+Hotel”, mogą skorzystać m.in. z rat 0%, gdzie RRSO (rzeczywista roczna stopa oprocentowania) wynosi 0%, wybierając płatność w 10 ratach.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail