9 listopada przypada 30. rocznica otwarcia granicy NRD do Republiki Federalnej Niemiec.
„Pokojowa rewolucja” i upadek muru berlińskiego po niecałych 11 miesiącach zaowocowały zjednoczeniem Niemiec, które nastąpiło 3 października 1990 r. Z tej okazji Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) rozpoczyna światową kampanię, której partnerem premium jest HanseMerkur. Cele strategiczne kampanii „Niemcy jako cel podróży – 30 lat po upadku muru berlińskiego” wykraczają daleko poza samo tylko uhonorowanie tej historycznej chwili. Kampania ma umożliwić reprezentatywne rozeznanie w możliwościach turystycznych w Niemczech. Kraj w ciągu ostatnich 30 lat dynamicznie się rozwija, zyskując coraz większą popularność wśród turystów zagranicznych. Kampania oferuje partnerom ze wszystkich 16 krajów związkowych – w tym wielu mniejszym i średnim przedsiębiorstwom – platformę do zaprezentowania swoich produktów turystycznych. Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, komentuje: – Zainteresowanie tematem upadku muru berlińskiego i zjednoczenia Niemiec jest za granicą szczególnie duże. (…) W 30. rocznicę upadku muru skupiamy się na cyfrowej komunikacji, wykorzystując Instagram Stories i prowadząc działania marketingowe w mediach społecznościowych. Influencerzy z najważniejszych rynków źródłowych odbywają od czerwca do września wiele podróży po całych Niemczech i dokumentują swoje wrażenia. Uzyskany w ten sposób content jest publikowany z hashtagami #Germany30reunified, #Hanse- Merkur oraz #HandinHand na kanale instagramowym DZT, innych platformach w mediach społecznościowych, stronie internetowej www.germany.travel oraz na własnych kontach i blogach influencerów. Składnikiem kampanii jest dodatkowo zainteresowanie tematem przedstawicieli klasycznych mediów, którzy we wrześniu wybiorą się w podróże studyjne po nowych krajach związkowych i Berlinie.