Turyści Neckermanna wrócili do kraju

I co ważne, pomimo kłopotów dokończyli wypoczynek.

 rt 2019 10a 01

  W momencie ogłoszenia niewypłacalności przez biuro Neckermann Polska poza granicami przebywało ok. 3,6 tys. osób. Marszałek województwa natychmiast uruchomił gwarancję ubezpieczeniową. Najważniejszym wyzwaniem było zabezpieczenie w wielu miejscach nieopłaconych hoteli, co pozwoliło turystom spokojnie kontynuować wypoczynek. Poza krajem pozostało jeszcze ponad 20 osób. Najwięcej turystów Neckermanna Polska wybrało Grecję (ponad 800 osób), Turcję (ponad 400), a także Hiszpanię, Maroko oraz Egipt. Część osób przebywała w egzotycznych miejscach, jak Kuba, Indie, Mauritius, Katar czy Bali. W kolejnych dniach do kraju wróci ostatnia grupa ponad 20 turystów. Przebywają oni w Indiach, Grecji, Chorwacji, Hiszpanii, Bułgarii, Katarze, na Teneryfie i Kubie. Najczęstszym problemem klientów Neckermanna Polska był brak opłaty za pobyt w hotelu, przez co kilkukrotnie dochodziło do nieprzyjemnych incydentów, jak zablokowanie dostępu do pokoju, zatrzymanie paszportów czy wezwanie policji. Kilkukrotnie zaszła też konieczność interwencji służb dyplomatycznych. Nowe przepisy gwarantują turystom nie tylko powrót do kraju, ale także dokończenie pobytu zgodnie z umową. Jak opowiadała Izabela Stelmańska, dyrektor departamentu kultury, promocji i turystyki urzędu marszałkowskiego, nastawienie hotelarzy zmieniało się, gdy dowiadywali się, że za przebywających u nich polskich klientów Neckermanna otrzymają należne pieniądze, a zwłaszcza po dotarciu pierwszych przelewów. Pod tym względem klienci polskiej spółki córki Thomasa Cooka byli w lepszej sytuacji niż np. niemieckiej. W tym ostatnim wypadku również polscy turyści, którzy nabyli imprezy w Niemczech, nie mogli liczyć na pomoc i dokończenie wypoczynku. Tak samo jest w wypadku tych klientów, którzy nie zdążyli pojechać na wykupione imprezy. Dzięki wysokiej gwarancji Neckermanna wszystko wskazuje na to, że nie będzie nawet potrzeby sięgania do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Poza kwotą 1,5 mln zł wydaną na dokończenie pobytów i powroty turystów ubezpieczyciel przeznaczył na zaspokojenie roszczeń około 3,5 mln zł. 


Wydanie: 10/2019, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail