Amadeus – dostępna platforma z obsługą standardu NDC

Koncern udostępnił innowacyjne rozwiązanie do sprzedaży biletów lotniczych oparte na standardzie NDC, które pozwoli biurom podróży kontynuować pracę w preferowanych przez nie systemach. Dzięki chmurowej platformie rezerwacji biletów Selling Platform Connect biura podróży mogą zamawiać, kupować i obsługiwać oferty linii lotniczych oraz płacić za nie, korzystając z rozwiązania komunikacyjnego NDC.

 

  Największą zaletą tego nowego rozwiązania jest możliwość wyświetlania i porównywania wszystkich dostępnych lotów i powiązanych z nimi usług dla dowolnej trasy na jednym ekranie niezależnie od tego, czy dane te pochodzą z systemów EDIFACT, NDC czy innych interfejsów API. Sprzedawcy usług turystycznych po raz pierwszy zyskali dostęp do tak obszernego zbioru informacji dotyczących podróży lotniczych w jednym miejscu. Ułatwi im to porównywanie ofert i wyszukiwanie najlepszych rozwiązań dla klientów. Ponieważ obsługa klienta jest priorytetem dla wszystkich biur podróży, ta nowa wersja platformy Selling Platform Connect pozwala również na obsługę rezerwacji w systemie NDC. Biura podróży mogą anulować lub zmieniać loty, które zostały zarezerwowane za pomocą systemu NDC. Ponadto zmiany wymuszone lub zmiany wprowadzone przez linie lotnicze w istniejących rezerwacjach będą nadal obsługiwane przez znany już biurom podróży mechanizm kolejki. Wszystkie te funkcje oraz nowy interfejs graficzny zostały zaprojektowane i przetestowane w ścisłej współpracy z klientami firmy Amadeus w programie NDC [X]. Jako klient pilotażowy firma Flight Centre Travel Group wraz ze swoim globalnym działem podróży służbowych FCM Travel Solutions była ściśle zaangażowana w cały proces rozwoju wersji platformy Selling Platform Connect z obsługą standardu NDC. Flight Centre i FCM dostarczały informacje zwrotne dotyczące wrażeń użytkowników, w tym wyglądu i sposobu obsługi systemu, a także funkcji wyszukiwania, rezerwacji i obsługi klienta. Informacje te pomogły w zaprojektowaniu ostatecznej wersji rozwiązania. We wrześniu Amadeus otrzymał drugi certyfikat NDC czwartego poziomu, tym razem od IATA jako dystrybutor systemu NDC (wcześniej, w maju, uzyskał go jako dostawca usług informatycznych). Certyfikat NDC poziomu trzeciego dotyczy głównego przepływu rezerwacji, a czwartego skupia się bardziej na funkcjach obsługi klienta, które mają newralgiczne znaczenie dla każdego biura podróży. Platforma Selling Platform Connect z obsługą standardu NDC jest obecnie używana przez wielu ważnych partnerów w programie NDC [X]. Jej wdrażanie rozpocznie się w nadchodzących miesiącach i będzie realizowane stopniowo. Wciąż jest udoskonalana oraz uzupełniana o nowe funkcje i treści. Więcej informacji o działaniach firmy Amadeus na rzecz wdrażania standardu NCD w branży turystycznej można znaleźć w najnowszym wpisie i infografice na blogu firmy oraz na jej stronie głównej dotyczącej standardu NDC. 


Wydanie: 10/2019, AKTUALNOŚCI

To też może Cię zainteresować





W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail