Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

Niemiecka turystyka 30 lat po upadku muru

2019-11-07

Upadek Muru Berlińskiego w listopadzie 1989 r. i zjednoczenie Niemiec w następnym roku stały się najsilniejszymi motorami wzrostu niemieckiej turystyki przyjazdowej.

Mur

Zaraz po upadku komunizmu (od 1993 istnieje wspólna statystyka) w starej Republice Federalnej notowano 31 milionów noclegów gości z zagranicy rocznie, a w byłej NRD 3,4 miliona. Od roku 1993 do 2018 liczba noclegów gości zagranicznych w Niemczech wzrosła ponad dwukrotnie, z 34,7 do 87,7 mln. To historia sukcesu, w ubiegłym roku zanotowaliśmy dziewiąty z rzędu rekordowego wynik niemieckiej turystyki przyjazdowej. Jednocześnie, od czasu zjednoczenia, niemiecka turystyka przyjazdowa rozwija się w dłuższej perspektywie szybciej niż turystyka europejska i światowa.

Świetna pozycja Niemiec

W rywalizacji kierunków turystycznych zjednoczone Niemcy zajmują wysoką pozycję. Turystyka do Niemiec zyskuje dzięki doskonałemu wizerunkowi. W 2006 r., bezpośrednio po mistrzostwach świata w piłce nożnej, GfK Roper Nation Brands Index, który odzwierciedla wartość marki danego kraju, umieścił Niemcy na pierwszym miejscu pośród 50 porównywalnych krajów. Od tego czasu zawsze zajmują miejsce w pierwszej trójce. World Economic Forum postrzega Niemcy jako kraj wysoko rozwinięty gospodarczo, umieszczając je na 3. miejscu w ogólnoświatowym zestawieniu 140 państw. Znajduje to również odzwierciedlenie po stronie podaży: 3. miejsce w Travel & Tourism Competitiveness Index.

Zjednoczone Niemcy osiągnęły pierwsze miejsce jako cel wyjazdów kulturalnych Europejczyków, pierwsze miejsce na świecie jako cel dla międzynarodowych targów branżowych, pierwsze miejsce w Europie jako kierunek dla konferencji i kongresów,   pierwsze miejsce jako cel podróży miejskich Europejczyków, drugie miejsce jako cel międzynarodowych podróży luksusowych oraz pierwsze miejsce jako cel podróży dla młodych Europejczyków  w wieku 15 – 24 lat.

Szczególnie silne efekty widoczne we wschodnich krajach związkowych

Wschodnioniemieckie kraje związkowe zyskiwały szczególnie z dynamicznego rozwoju turystyki w Niemczech. W samych tylko nowych krajach związkowych (w tym w Berlinie) liczba międzynarodowych noclegów w okresie 1993 - 2018 wzrosła sześciokrotnie, z 3,4 mln do 20,5 mln.

Berlin dominuje w turystyce przyjazdowej w nowych krajach związkowych z 15,1 mln noclegów turystów zagranicznych. W rankingu wszystkich 16 krajów związkowych Saksonia zajęła w 2018 r. 9. miejsce z 2,2 mln noclegów zagranicznych, następnie Brandenburgia i Meklemburgia-Pomorze Przednie z 1,1 mln noclegów na 11. i 12. miejscu, Turyngia i Saksonia Anhalt z 0,6 mln noclegów na 13. i 14. miejscu.

Podczas gdy udział wszystkich nowych krajów związkowych, w tym Berlina w niemieckim rynku turystyki przyjazdowej w 1993 r. wynosił tylko 10 procent, to do 2018 r. liczba ta podwoiła się do ponad 23 procent.


Polecamy

Polecamy także:

Ośrodek Słotwiny Arena – rozpoczyna sezon narciarski
W Beskidzie Sądeckim aura sprzyja narciarzom, więc ośrodek rusza jako jeden z pierwszych w Polsce, armatki pracują pełną parą, a narciarze cieszą się pierwszymi...

Mandoria - nowy park rozrywki pod Łodzią
Czy istnieje przepis na stworzenie parku rozrywki atrakcyjnego zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci? Powstająca tuż obok Łodzi Mandoria Miasto Przygód udowodni,...

Certyfikaty POT 2019 wręczone!
Po raz siedemnasty zostały przyznane Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej – najważniejsze nagrody w branży turystycznej. Polska Organizacja Turystyczna...

Travel Meetings Krakow Malopolska #TMKM2019
W dniach 3-5 grudnia br. w Krakowie odbędzie się Travel Meetings Krakow Malopolska #TMKM2019, wydarzenie skierowane jest do szerokiego grona branży turystycznej....

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności