Grecos prezentuje ofertę, zmieniając reguły. Touroperator specjalizujący się w Grecji zaproponował nowy układ katalogu – głównym kryterium kolejności hoteli są segmenty dopasowane do grup klientów. Grecos od lat unika tradycyjnego podejścia do swojego katalogu podróży. Wydawnictwo dynamicznie się zmienia i dopasowuje do potrzeb odbiorców. Z otwarcia na nowości wynika też tegoroczny nowy układ katalogu.
– Pierwsi na polskim rynku, prezentując ofertę hotelową, odeszliśmy od klucza wyłącznie destynacyjnego – zauważa Bogna Jaśkowiak, dyrektor marketingu Grecosa. – Nasze hotele prezentujemy pogrupowane pod kątem rekomendacji dla poszczególnych grup klientów, a nie tylko ze względu na miejsce, w którym się znajdują. Wiemy, że część naszych klientów czeka na coroczną przesyłkę od nas, żeby móc cieszyć się lekturą katalogu. Uwzględniamy ich potrzeby i sugestie, którymi dzielą się z nami w social mediach, ale pytamy ich o zdanie także w ankietach i badaniach focusowych. Zebrane opinie zasugerowały nam takie właśnie podejście do prezentowania hoteli – podsumowuje Jaśkowiak. Agenci i klienci przyzwyczaili się już, że od Grecosa dostają magalog, czyli połączenie tradycyjnego katalogu z przewodnikiem i magazynem lifestyle’owym. Do części katalogowej Grecos dodał magazyn „Siga-siga”, a także prawie 100-stronicowy przewodnik po 20 wakacyjnych kierunkach z rozbudowanymi opisami wycieczek fakultatywnych. – Jako specjaliści od wielkich greckich wakacji chcemy być przewodnikami po naszej Grecji – podkreśla Joanna Ciemny, content manager Grecosa. – Zależy nam, żeby katalog pomagał odkrywać różnorodność, kulturę i uroki Grecji przed polskimi odbiorcami. Dzielimy się naszą pasją, bo Grecja dla nas nie jest po prostu kolejnym turystycznym kierunkiem, ale miejscem, do którego wraca się wielokrotnie, za każdym razem odkrywając inną twarz tego fascynującego kraju. Chcemy, żeby katalog inspirował do marzeń o wakacjach i do ich planowania z odpowiednim wyprzedzeniem – dodaje Ciemny. Nowością w magalogu jest również obecność QR kodów. Pozwalają one na szybkie przeniesienie z papieru na smartfon lub tablet treści, które wzbudzą zainteresowanie czytelnika. Dzięki kodom dużo łatwiejsze jest również uzyskanie oferty dotyczącej konkretnego segmentu hotelowego.