Przemysł turystyczny w czasach epidemii

Choć jest jeszcze za wcześnie, aby dokonać pełnej oceny prawdopodobnego wpływu COVID-19 na turystykę, UNWTO podkreśla, że mamy do czynienia z poważnym ryzykiem utraty milionów miejsc pracy w tym sektorze.

rt 2020 02a 10

 

 

Około 80 proc. wszystkich firm turystycznych to małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), a sektor ten przoduje w zapewnianiu zatrudnienia i nowych możliwości kobietom, młodzieży i społecznościom wiejskim. Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) podkreśla historyczną odporność turystyki i zdolność do tworzenia miejsc pracy po sytuacjach kryzysowych, jednocześnie zaznaczając znaczenie współpracy międzynarodowej i zadbania o to, by sektor był głównym elementem działań naprawczych. Organizacja powołała Globalny Komitet Kryzysowy ds. Turystyki. UNWTO zrewidowało swoje prognozy na 2020 r. Według aktualnych założeń, liczba turystów zagranicznych będzie o 1-3 proc. mniejsza niż w roku ubiegłym. Ujemny wynik (pierwszy od wielu lat) oznacza stratę wpływów z turystyki w wysokości 30-50 mld dol. Przed wybuchem epidemii UNWTO przewidywało, że tegoroczny wzrost podróży zagranicznych wyniesie 3-4 proc. 

Azja i Pacyfik – najbardziej dotknięte

Według pierwszych ocen, na obecną chwilę oczekuje się, że region Azji i Pacyfiku będzie najbardziej dotknięty spadkiem ruchu turystycznego. Przewiduje się, że spadek liczby przyjazdów wyniesie od 9 do 12 proc. UNWTO podkreśla, że wszelkie szacunki należy traktować ostrożnie i prawdopodobnie zostaną one zaktualizowane. UNWTO wzywa do finansowego i politycznego wsparcia działań naprawczych ukierunkowanych na turystykę oraz do włączenia tego sektora do szerszych planów naprawy i działań dotkniętych gospodarek. Wpływ epidemii COVID-19 będzie odczuwalny w całym łańcuchu wartości turystyki. Zobowiązania polityczne i finansowe mają zasadnicze znaczenie dla zagwarantowania, że turystyka spowoduje szersze ożywienie gospodarcze i społeczne, o czym świadczą wcześniejsze zakłócenia, które wykazały bardzo dużą odporność sektora i jego zdolność do silnego odbicia.Na podstawie najnowszych danych dotyczących środków zaradczych stosowanych w różnych krajach (kwarantanny, zakazy podróży i zamknięcia granic w większości Europy, co stanowi 50 proc. rynków emisyjnych turystyki międzynarodowej oraz w wielu krajach Ameryki, Afryki i Bliskiego Wschodu), sytuacji w krajach Azji i na Pacyfiku oraz wzorców z poprzednich kryzysów (SARS w 2003 r. i globalny kryzys gospodarczy w 2009 r.), UNWTO...



Opr. Andrzej Jarczewski

Wydanie: 3/2020, ANALIZA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail