„Poznań za pół ceny”, projekt w ramach którego od dwunastu lat sprzedawano nawet 100 tysięcy usług turystycznych za pół ceny w ciągu dwóch dni, odbędzie się pomimo ograniczeń. Specjalna, wirtualna edycja akcji potrwa ponad tydzień od 2 do 10 maja 2020, a jej głównym celem będzie wspieranie poznańskiej turystyki w dobie pandemii COVID-19.
“Poznań za pół ceny” to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek turystycznych Poznania, znana i nagradzana w Polsce i Europie. Organizatorem wydarzenia jest Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna (PLOT). W tym roku przypada jej trzynasta edycja. Jednak ze względu na epidemię COVID-19 i związane z tym ograniczenia nie będzie mogła się odbyć w dotychczasowej formie.
– Utrzymujemy dwa filary akcji czyli unikalny program turystyczny i doskonałą jakość poznańskich usług turystycznych w okazyjnej cenie, ale przenosimy te filary w nowy wymiar – mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT.
Program turystyczny trafi zatem do Internetu. Znajdą się w nim wirtualne spacery po mieście z przewodnikami, a także zwiedzania on-line poznańskich wystaw i muzeów.
Z drugiej strony także w Internecie kupimy usługi turystyczne w atrakcyjnej cenie w postaci voucherów do wykorzystania w przyszłości. W ten sposób można zaplanować weekend w Poznaniu i okolicach, wybierając hotel, obiad w świetnej restauracji czy Poznańską Kartę Turystyczną i wykorzystać w przyszłości.
–To nie tylko szansa na zaplanowanie weekendu w Poznaniu z atrakcyjnymi zniżkami, ale i realne wsparcie dla poznańskiej branży turystycznej – podkreśla Jan Mazurczak.
Nabór partnerów z Poznania i okolic trwa. Udział wziąć mogą przedsiębiorcy oferujący vouchery na produkty i usługi turystyczne, a także instytucje oraz organizacje, chcące zaprezentować swoją ofertę on-line.
– Ze względu na szczególne okoliczności zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z zespołem organizacyjnym „Poznania za pół ceny”. Kontakty dostępne są na stronie www.poznanzapolceny.pl i na Facebooku akcji (@polceny). Podchodzimy do każdej oferty indywidualnie i staramy się doradzić, jak ją najlepiej przygotować – mówi Wojciech Mania, koordynator akcji „Poznań za pół ceny”.
Na stronie znajdzie się także miejsce dla inicjatyw towarzyszących, mających na celu pomoc w przetrwaniu poznańskim atrakcjom turystycznym. Wszystkie informacje będą się sukcesywnie pojawiać na stronie www.poznanzapolceny.pl i na facebook.com/polceny.
Organizatorzy liczą, że budowana od kilkunastu lat marka „Poznań za pół ceny” będzie wsparciem dla branży turystycznej. Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna prowadzi szereg działań o takim charakterze już od marca. Należy do nich udostępnianie wiarygodnych informacji na portalu www.poznan.travel, organizacja telekonferencji i szkoleń, reprezentacja branży w spotkaniach z Polską Organizacją Turystyczną i Ministerstwem Rozwoju. To także promocja dostępnej oferty turystycznej. Na portalu Poznan.travel można znaleźć informacje o możliwościach wirtualnego zwiedzania Poznania i katalog lokali oferujących posiłki na wynos lub z dowozem.
Od kilku tygodni trwa w mediach społecznościowych kampania #WeWillWait. To wspólna inicjatywa miast: Poznania, Gdańska, Łodzi, Warszawy, Lublina i Torunia. Jej celem jest wzajemna promocja i wymiana doświadczeń związanych z obecną sytuacją w turystyce. Poznańska część kampanii odbywa się na Facebooku i Instagramie @poznan.travel z hashtagiem #PoznanWillWait.