Wycieczkowce przynoszą ogromne straty
przewoźnicy

2020-11-12

Jak wynika z raportu za III kwartał 2020 r. Carnival Corporation odnotował w tym okresie stratę w wysokości 2,9 miliarda USD. Przychody spadły z 6,53 mld USD w III kwartale 2019 r. Do 31 mln USD, co stanowi 99,5% spadek w przypadku czołowej firmy wycieczkowej na świecie.

ms insignia 1696774 1920

Zgodnie z raportem zysków, druga co do wielkości linia wycieczkowa, Royal Caribbean, odnotowała stratę w wysokości 1,2 miliarda dolarów w tym samym okresie.

Na podstawie danych badawczych przeanalizowanych i opublikowanych przez Stock Apps, Carnival osiągnął miesięczny wskaźnik spalania gotówki w wysokości 770 milionów dolarów, w porównaniu z 250 do 290 milionów dolarów w Royal Caribbean.

Ponadto, zgodnie z szacunkami analityków Benzinga i Zacka, norweskie linie wycieczkowe mogą mieć szacunkową stratę w tym okresie od 99,45% do 100%.

Przychody Carnival spadły o 85% w drugim kwartale 2020 r., Z 4,84 mld USD do 0,74 mld USD. Royal Caribbean odnotował wówczas 94% spadek, z 2,81 miliarda USD do 0,18 miliarda USD. Największym przegranym okazał się Norwegian Cruise, gdzie spadek przychodów wyniósł z 1,66 mld USD do 0,02 mld USD, co oznacza spadek o 99%. Od 9 listopada 2020 roku akcje Carnival spadły o 72,81% od początku roku (od początku roku). Akcje Royal Caribbean spadły w tym czasie o 56,13%, podczas gdy norweskie spadły o 70,95%.

W latach 2015-2019 notowano na rynku imprez na wycieczkowcach wzrost wynoszący średnio 20,5% rocznie. W 2019 roku ok. 270 statków nalezących do ok. 50 linii obsłużyło 30 milionów pasażerów i stworzyło 1,1 miliona miejsc pracy.

 

Rok 2020 miał być kolejnym rekordowym. Przed pandemią 32 miliony ludzi planowało odbyć rejs w 2020 roku. Według Cruise Lines International Associations zawieszenie rejsów kosztowało gospodarkę USA 25 bilionów dolarów i 164 000 miejsc pracy.


Polecamy

To też może Cię zainteresować







W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail